Лекота на ползване на уебсайта на компаниите в сектора на "бързите кредити"
В Izbiram.bg нашата цел е да помогнем на всеки човек, който има нужда от финансова помощ, като предоставяме информация за продуктите, услугите, такси и комисионни, както и за условията които българските банкови и небанкови финансови институции предлагат на своите клиенти. Ние сме отдадени на идеята постоянно да проучваме и анализираме финансовите продукти с цел да отсеем най-добрия за българския потребител.

През 2017 година проведохме независимо проучване, чиято цел беше да разбере до колко компаниите, предлагащи бързи кредити, са подготвени да отговорят на високотехнологичните нужди на потребителя. Разгледахме техните сайтове, дигиталните канали за комуникация, които те използват и лекотата, с която се случваше тази онлайн комуникация.

Проучването премина в 3 части:

Част 1: Лекота на ползване на уебсайта на компаниите.

Част 2: Пълноценна информация за клиентите и предлагани услуги на уеб сайта.

Част 3: Присъствие в социалните мрежи и други комуникационни канали.

Година по-късно, правим ново проучване, чиято цел е да разбере дали има подобрение в обслужването, което компаниите за бързи кредити предлагат на своите клиенти. То отново ще премине в три части, както предното.

В първата част на проучването ще проследим до колко сайтовете на най-известните компании за бързи кредити в България са:
  • бързи, лесни и удобни за използване от потребителите;
  • колко лесно потребителите ще се ориентират в тях;
  • дали са удобни за използване от мобилни устройства (тъй като в днешно време голяма част от онлайн трафика се случва там);
  • какви са цялостните впечатления, с които потребителите остава, след като използват сайта.
За целта ще използваме доброволец, който ще кандидатства в сайтовете на някои от най-известните компании, предлагащи бързи кредити. Неговата задача е да засече за какво време ще може да се ориентира в сайта, колко бързо се попълват данните и какви са особеностите при попълване. Целта му е да търси лесна и БЪРЗА възможност за получаване на средства.

Ето до колко сайтовете на компаниите, които предлагат бързи кредити, са способни да задоволят нуждите на съвременните потребители:

1. Скорост на времето за кандидатстване

Тук ни интересува до колко сайтовете са създадени така, че на потребителя да му бъде лесно да се ориентира и да кандидатства за кредит, през какви стъпки трябва да се премине и колко време отнема да се попълнят всички стъпки преди да се натисне бутона: Кандидатствай.
Уеб сайт
*
Стъпки и впечатления при попълване на данните

9 минути

За кандидатстване в сайта се попълва въпросник в 6 стъпки като за да преминем към следващата трябва задължително да са попълнени предишните. Има контролер за грешки, който се включва едва след като е натиснем бутон НАПРЕД. Голям плюс за нас е, че сайта има контролер за писане на латиница, което улеснява много потребителя и му спестява време.

6 минути

Преминаваме през 3 стъпки като не може да се премине към следваща без да се попълнят всички данни от предишната.  Въпросникът има контролер за писане само на кирилица и автоматично превръща латинските букви в кирилица, което е плюс за нас. Огромен плюс според нас е, че при тях дори и да не стигнеш до края на попълване на формуляра данните се запазват на твоето устройство и може да продължиш по късно с кандидатстването! Това е изключително полезно и бързо при клиенти, които използват редовно услугите на компанията.

7 минути

Кандидатстването става след регистрация в сайта. Възможността за вход с Facebook много улеснява и забързва процеса. Процедурата е максимално улеснена с подсказки при попълване на данните. Преминава се през 3 лесни стъпки като въведените данни се запазват в сайта не може да се премине към следваща без да се попълнят всички данни от предишната.. Това е много удобно за редовни клиенти, които искат отново да използват услугите на компанията. Като цяло сайта е много удобен за потребителите.

4 минути

Кaндидатсването става изключително бързи и лесно. Въпросника се състой от 6 въпроса в една лендиг страница която се попълва бързо и лесно. Въпросникът има контролер за писане само на кирилица и автоматично превръща латинските букви в кирилица, което е плюс за нас.  Процедурата е максимално улеснена с подсказки при попълване на данните.

5 минути

Може да се кандидаства по два начина. Единият е като попълним онлайн формата и получим отговор до минути. И другият начин е като подадем заявка да ни се обадят бързо и лесно. При попълване на онлай формата се преминава през 4 стъпки като първата е регистрация в сайта. Възможността за вход с Facebook много улеснява и забързва процеса. Въпросникът има контролер за писане само на кирилица и автоматично превръща латинските букви в кирилица, което е плюс за нас.

-

Профи кредит не предлагат реално кандидатстване онлайн. Тяхната политика е да се въведат данните като имена, и-мейл, телефон и най-блъзък клон. След това те се обаждат и обсъждат с клиента желаната сума и срок. Това е удобно за хора, които не искат да попълват личните си данни онлайн. Изцяло обновеният им сайт е по лесен за използване от потребителя. От друга страна е неудобно за онези, които имат спешна нужда от пари и нямат време да ходят до офис на компанията.

12 минути

В сайта може д а се кандидатства едва след създаването на профил, което забавя клиента. Освен това, при натискане на бутона КАНДИДАТСТВАЙ се появява прозорец, който кара потребителя да потвърди, че е пълнолетен, което според нас малко забавя клиента. Няма автоматично преобразуване на латинските символи, но полето се оцветява в червено, което подстказва на потребителя, че въвежда грешни данни. Плюс на сайта е, че може да се остави телефон за връзка, на който операторите да се свържат с клиента. Това е много удобно за хора, които нямат време за попълване на данни.

5 минути

Преминаваме през 5 стъпки при попълване на данните. Те са подредени така, че не може да се премине напред, ако не са попълнени коректно всички данни от предната. Има контролер за грешки, който се активира веднага, което е голям плюс за нас. Има контролер и за писане само на кирилица, който успешно преобразува латинските символи. Изискването за задължителна регистрация при кандидатстване малко забавя процеса.

10 минути

Попълването на данните започва след избор на място за получаване на парите. Няма как да се премине към следваща стъпка, без да са попълнени тези данни и не е описано през колко стъпки трябва да преминеш. Прозорците за съгласие с лични данни забавят процеса. Няма подсказки за правилно въвеждане на данните, но при грешно изписване грешките излизат веднага, а не чак след натискане на бутона за кандидатстване. Плюс е, че въведените данни се пазят в сайта, което улеснява потребителя при последващо кандидатстване.

9 минути

Изцяло обновеният им сайт е по-лесно за изпозване и кандидастване. Преди да кандидастваш трябва да се попълнят 4 полета (име, фамилия, имейл, телефо) Голям минус е че няма подказка, че не може да се пише на латиница (името и фамилията) и не приема заявка. След попълване на тези данни може да си изберем как да кандидастваме. Единия варият е по телефон и другият е попълване на онлай форма. Преминаваме през 3 стъпки при попълване на данните. Те са подредени така, че не може да се премине напред, ако не са попълнени коректно всички данни от предната. Няма контролер за грешки, което е голям минус и забавя процеса на кандидастване.

7 минути

Изцяло обновеният им сайт е по-лесно за изпозване и кандидастване. Прозореца който изкача за съгласие с лични данни преди да започнем да попълваме личните си данни забавя процеса. Преминаваме през 3 стъпки като не може да се премине към следваща без да се попълнят всички данни от предишната.  Въпросникът има контролер за писане само на кирилица и не позволява да се пише на латиница. По-добрият вариянт е да може да се пише и на латинаца, но автоматично да се превръща латинските букви в кирилица. Няма подсказки което забавя процеса при някои.

7 минути

Кандидатстваме след регистрация, което забавя потребителя. При кандидатстване преминаваме през 4 стъпки като не може да се премине към следваща, ако не са попълнени коректно всички данни от предишната. Плюс е, че контролерите за грешки се активират веднага, а въпросникът има контролер, който автоматично превръща латинските букви.

10 минути

В сайта няма контролери за писане на латиница, а контролера за грешки се активира едва след натискане на бутона Продължи, което значително забавя потребителите.. Преминава се през 3 стъпки при кандидатстване.
*Време за кандидатстване

2. Скорост на страниците

Скоростта на самия сайт е много важна за потребителите. Особено щом става въпрос за бързи кредити. Никой не иска да чака прекалено много да зареди страницата. Ето защо направихме Google Speed Test за всеки сайт, за да разберем до колко те са бързи и оптимизирани за десктоп и мобилни устройства. Ето какво показа тестът:

Уеб сайт

Мобилни устройства

Настолни компютри

https://www.minizaem.bg/

Отлично! 93 / 100

Нужда от подобрения 75 / 100

https://credissimo.bg/

Отлично 86 / 100

Нужда от подобрения 73 / 100

https://cashcredit.bg/

Слабо 54 / 100

Слабо 48 / 100

https://credirect.bg/

Слабо 55 / 100

Слабо 49 / 100

https://stikcredit.bg/

Отлично 83 / 100

Отлично 85 / 100

https://proficredit.bg/

Отлично 87/ 100

Добро 80/ 100

https://www.credihelp.bg/

Нужда от подобрение 78 / 100

Нужда от подобрения 75/ 100

https://www.vivus.bg/

Нужда от подобрение 65 / 100

Добро 80 / 100

https://credinet.bg/

Слабо 48/100

Нужда от подобрения 76 / 100

https://vivacredit.bg/

Отлично 82 / 100

Нужда от подобрения 70 / 100

https://www.maxcredit.bg/

Отлично 90 / 100

Слабо 46/ 100

https://www.netcredit.bg/

Нужда от подобрения 64 / 100

Отлично 92 / 100

https://www.ferratum.bg/

Нуждае се от подобрение 74 / 100

Слабо 57 / 100

Слабо - Тази страница не е оптимизирана и вероятно ще предлага бавна практическа работа на потребителите.

Нужда от подобрения - В тази страница не са приложени някои обичайни оптимизации, което може да доведе до бавна практическа работа на потребителите.

Отлично! - Браво! В тази страница са приложени повечето най-добри практики за ефективност и тя би трябвало да осигурява добра практическа работа на потребителите.


3. Оптимизация за мобилни устройства

Тествахме и колко лесно посетителите могат да използват страниците на мобилни устройства с Google Mobile-FriendlyTest. Това е от голямо значение, защото огромна част от потребителите в България ползват активно достъп до мрежата и през мобилните си устройства.

Уеб сайт

Резултат

https://www.minizaem.bg/

Страницата е удобна за мобилни устройства

https://credissimo.bg/

Страницата е удобна за мобилни устройства

https://cashcredit.bg/

Страницата е удобна за мобилни устройства

https://credirect.bg/

Страницата е удобна за мобилни устройства

https://stikcredit.bg/

Страницата е удобна за мобилни устройства

https://proficredit.bg/

Страницата е удобна за мобилни устройства

https://www.credihelp.bg/

Страницата е удобна за мобилни устройства

https://www.vivus.bg/

Страницата е удобна за мобилни устройства

https://credinet.bg/

Страницата е удобна за мобилни устройства

https://vivacredit.bg/

Страницата е удобна за мобилни устройства

https://www.maxcredit.bg/

Страницата е удобна за мобилни устройства

https://www.netcredit.bg/

Страницата е удобна за мобилни устройства

https://www.ferratum.bg/

Страницата е удобна за мобилни устройства

При теста се вижда, че всички страници са подходящи за мобилни устройства, което е много положителен резултат!

ОЧАКВАЙТЕ ОБНОВЯВАНЕТО НА СЛЕДВАЩИТЕ ЧАСТИ ОТ НАШЕТО ПРОУЧВАНЕ:

Част 2: Прозрачни ли са уеб сайтовете? В това проучване искаме да разберем до колко компаниите, предлагащи бързи кредити, предоставят на клиентите си цялата информация свързана с: условия за кандидатстване, размер на кредита, лихви, такси и др. и до колко тази информация е видима още в началните страници на сайта, преди клиента да реши да кандидатства.
И
Част 3: Компаниите предлагащи бързи кредити и социалните мрежи: В това проучване искаме да проверим до колко компаниите, предлагащи бързи кредити, присъстват в някой от най-използваните социални мрежи в България. Колко бързо реагират те, когато имаме нужда от тях и използват ли социалните мрежи като канал за комуникация с клиентите си.

Сподели този пост

Остави коментар

Image CAPTCHA
Използвайте символи на латиница, от значение са големите и малките букви.

Наръчник с безценни съвети за пенсионното осигуряване