Тук можете да откриете отговор на най - често задаваните въпроси, а ако не намерите отговор на Вашия въпрос, попитайте във форума.

Определяме рейтинга от 1 до 10 на електронните банкирания за предлагани услуги по следния начин:

1. Възможност за откриване на разплащателна и спестовна сметка - 1т.
2. Възможност за откриване и закриване на депозити - 1т.
3. Възможност за кандидатстване за кредит - 1т.
4. Възможност за кандидатстване за кредитна карта - 1т.
5. Възможност за заявка за издаване на дебитна карта - 1т.
6. Възможност за автоматично плащане на комунални услуги - 1т.
7. Възможност за задаване на периодични преводи - 1т.
8. Възможност за извършване на масови плащания - 1т.
9. Възможност за създаване на директен дебит - 1т.
10. Други предлагани услуги като заявки и справки за инвестиционни или пенсионни фондове, застраховки или други финансови продукти, извън банковите - 1т.

Общия брой точки не може да надвишава 10.

Определяните от нас рейтинги не представляват препоръка за закупуване на продукт, а имат за цел да образоват потребителите на банкови услуги.
Сравнете рейтингите на всички банки .

Определяме рейтинга от 1 до 10 на електронните банкирания за система за сигурност по следния начин:

1. Електронното банкиране е достъпно (дори и частично) само с потребителско име и парола: (-2) т. Считаме такъв достъп за изключително опасен от гледна точка сигурност.
2. Електронното банкиране е достъпно с инсталиран сертификат, потребителско име и парола: 1т.
3. Електронното банкиране е достъпно с потребителско име, парола и токен устройство: 2т.
4. Електронното банкиране е достъпно с потребителско име, парола и SMS авторизация: 2т.
5. Банката предлага безплатно СМС известяване за извършен превод - 2т.
6. Банката предлага платено СМС известяване на извършен превод - 1т.
7. Банката предлага e-mail известяване за извършен превод - 1т.
8. Електронното банкиране е достъпно с електронен подпис, потребителско име и парола: 1т.

Общия брой точки не може да надвишава 10.

Определяните от нас рейтинги не представляват препоръка за закупуване на продукт, а имат за цел да образоват потребителите на банкови услуги.
Сравнете рейтингите на всички банки .

Определяме рейтинга от 1 до 10 на електронните банкирания за лекота на ползване по следния начин:

1. Електронното банкиране има мобилно приложение за iOS - 2т.
2. Електронното банкиране има мобилно приложение за Android. -2т.
3. Електронното банкиране е достъпно през мобилни телефони и таблети - 2т.
4. Електронното банкиране има модерен вид, лесно е за ползване дори от начинаещи потребители - с три думи - бързо, лесно и удобно е. Тази оценка се дава по наша субективна преценка и носи от 0 до 4т.

Определяните от нас рейтинги не представляват препоръка за закупуване на продукт, а имат за цел да образоват потребителите на банкови услуги.
Сравнете рейтингите на всички банки .

Електронното (онлайн) банкиране е средство за извършване на различни видове плащания и преводи. Различните банки предлагат различен пакет от услуги, като вид и възможности, но основните са: 1.получаване на актуална информация свързана с Вашите сметки, карти и движението по тях; 2. извършване вътрешни и външни банкови преводи и преводи към трети лица, включително към бюджета и обмяна на валута; 3. предварителна заявка за теглене на суми в брой, както и заявка за използване на допълнителни пакетни услуги, 4. проследяване на спестявания и кредити.
Сравнете условията на всички банки .

Когато използвате електронното (онлайн) банкиране е от особена важност да спазвате няколко правила, за да защитите личните данни и парите си, а именно 1. не използвайте опциите на браузъра за запаметяване на потребителско име и парола; 2. проверявайте сигурността и автентичността на интернет сайта, като преди да въведете потребителско име и парола, е хубаво да проверите за наличието на https://... в началото на уеб адреса, както и за икона, изобразяваща заключен катинар в адрес бара на браузъра; 3. използвайте сигурни пароли – за такива се считат тези, които се състоят от осем и повече символа, представляващи комбинация от букви, цифри и знаци; 4. винаги използвайте бутона „Изход“ при приключване на работа с електронното (онлайн)банкиране; 5.сменяйте на всеки няколко месеца Вашата парола за достъп до интернет банкирането и не я разкривайте на никого, 6; абонирайте се за услугите „SMS/E-mail известяване” при движение по Вашите сметки.
Сравнете условията на всички банки .

За да започнете да използвате услугата електронно (онлайн) банкиране първо трябва посетите банката и да попълните искане за използване на услугата. От банката ще Ви дадат плик, с потребителско име и парола за достъп. Електронното (онлайн) банкиране може да се използва по няколко начина, като най-разпространените са чрез SMS авторизация или чрез Токен устройство. Това зависи от политиката на самата банка и вашия избор. Ако се използва SMS авторизация стъпките са следните: 1. влизате в профила си с потребителско име и парола; 2. правите превода; 3. след изпращане на заявката получавате SMS съобщение с еднократен код за потвърждение на превода, като SMS-а съдържа и данни за плащането. Токен е електронно устройство, което генерира пароли за еднократно използване и служи като средство за достъп и идентификация. Когато използвате Токен устройство трябва: 1. да влезете в профила си с потребителско име, парола, PIN код и генериран от Токен-ът код, 2. извършвате превода, 3. потвърждавате го с въвеждане на PIN кода и кода генериран от токен-ът. За улеснение на своите клиенти, някои банки предлагат демо версия на електронното(онлайн) банкиране.
Сравнете условията на всички банки .

Използвайки електронно (онлайн) банкиране, Вие имате активни и пасивни права. Чрез активните Вие: 1. извършвате преводи в национална и чуждестранна валута в страната и чужбина; 2. обменяте валута; 3. подавате електронни заявки за банкови продукти и услуги. Използването на активните права става чрез SMS авторизация, Токен устройство или електронен подпис. С пасивните права можете: 1. да наблюдавате Вашите сметки - получени и наредени от Вас преводи,както й наличност по сметката; 2. да проследявате Вашите кредити, като дата на отпускане, вноски по кредити, остатък по главница; 3. да се информирате за наличността по вашите депозити. За да използвате пасивните си права трябва само да влезете в профила си, чрез потребителско име и парола.
Сравнете условията на всички банки .

При електронното (онлайн) банкиране, както при всяка друга банкова услуга, се заплащат определени такси. Основните са: 1. такса за откриване и активиране на електронно(онлайн) банкиране; 2. такса за ползване на Токен устройство, както и подмяната му, при механична повреда; 3. такса за генериране на пароли за достъп (SMS авторизация); 4. месечна такса за обслужване на разплащателна сметка; 5. такси за превод към лични сметки, или сметки на трети лица. Размерът на таксите е различен, при различните банки, и е описан в Тарифата на банката. Това, което е важно да знаете е, че при много банки таксите за извършване на превод са по-ниски ако се ползва електронното банкиране, спрямо таксите, които се заплащат в офис на банката.
Сравнете условията на всички банки .

Електронното банкиране е средство за достъп в реално време до услугите на банка, с висока степен на сигурност, като обикновено банките ползват много и различни видове елементи на защита. Електронното банкиране позволява денонощно извършване на банкови преводи, на безкасова покупко-продажба на валута, както и достъп до услуги, като: справка на състоянието и движенията по сметката, получаване на финансова информация, откриване на депозити и други. Интернет банкирането е достъпно, както през персоналния компютър, така и чрез мобилни устройства, като таблет и смартфон. Интернет банкирането е надеждна алтернатива на традиционното банкиране, с тази разлика, че клиентът не е необходимо да посети клон на банката и по този начин спестява много време.
Сравнете условията на всички банки .

Кредитната карта е вид разплащателно средство, предназначено за покупка на стоки и/или разплащане на услуги. При нея сумата за покупка се изтегля от предварително отпуснат от банката или кредитната институция, дневен и общ кредитен лимит. Т.е. можете да разполагате за покупки, услуги и/или теглене в брой със сума, не по-голяма от предварително одобрената. Кредитните карти биват стандартни и безконтактни.
Сравнете условията на банките по кредитните карти .

Кpeдитнa ĸapтa нe мoжe дa бъдe зaпopиpaнa, защото cpeдcтвaтa пo ĸpeдитнaтa ĸapтa са нa издaтeля нa ĸapтaтa, т.е. на банката. Aĸo oт тaзи ĸapтoвa cмeтĸa се пpexвъpли cyмa в дpyгa Baшa cмeтĸa, тo тaзи cмeтĸa вече мoжe дa бъдe зaпopиpaнa. Toвa, ĸoeтo мoжe дa бъдe нaпpaвeнo cпpямo ĸpeдитнaтa Ви ĸapтa e дa бъдат блoĸиpaни cpeдcтвaтa пo нeя, но това мoжe дa гo нaпpaви caмo банката, a нe с peшeниe нa ЧCИ.
Сравнете условията на банките по кредитните карти .

Увeличeниeтo нa лимит пo ĸpeдитнa ĸapтa e знaĸ, чe cтe лoялeн ĸлиeнт нa Бaнĸaтa, издaлa eлeĸтpoнния плaтeжeн инcтpyмeнт. Πpoмянaтa в paзмepa нa лимититe cтaвa c пoпълвaнe нa мoлбa пo oбpaзeн нa cъoтвeтнaтa инcтитyция. Paзбиpa ce тpябвa дa ce cъoбpaзят минимaлнитe лимити пo ĸoнĸpeтния бaнĸoв пpoдyĸт, пoд ĸoитo нe мoжe дa ce cпaдa. Bcичĸo нaд тяx e въпpoc нa дoгoвapянe.
Сравнете условията на банките по кредитните карти .

Да, ако ĸapтaтa Bи e мeждyнapoднa и имaтe възмoжнocт дa извъpшвaтe тpaнзaĸции c нeя в чyжбинa. Cъвeтвaмe Bи дa ce oбъpнeтe ĸъм бaнĸaтa, зa дa ce yвepитe, чe мoжeтe дa oпepиpaтe c ĸapтaтa cвoбoднo. По принцип картите, които са с логото на Visa, MasterCard или American Express са международни, за другите карти трябва задължително да проверите в банката.
Сравнете условията на банките по кредитните карти .

Да. За всяка активна карта, независимо дали се ползва или не, са изискуеми такси, според тарифата на съответната банка. За да сте информирани най-качествено за размерите на таксите при различните карти, използвайте нашия Калкулатор по кредитни карти .

Веднага трябва да се обадите на посочения от Вашата банка дежурен телефон, за да съобщите: трите си имена; ЕГН; тип на картата; къде се намирате; обстоятелствата около загубата/кражбата на Вашата карта. Картата Ви ще бъде блокирана с цел избягване на евентуална следваща злоупотреба. Вие трябва да отидете до офис на Вашата банка и да попълните заявка за подновяване на картата. Ще Ви бъде издадена нова карта с нов номер и нова дата на валидност с цел минимализиране на риска от евентуална следваща злоупотреба.
Сравнете условията на банките по кредитните карти .

Изборът на кредитна карта зависи от специфичните изисквания на всеки потребител, както и за какво основно ще се ползва. Лихвеният процент по ползването на кредита е важен, но не винаги единственият определящ фактор, затова нашият съвет е винаги да обръщате внимание и на следните неща: Годишна такса; Гратисен период; Лихвен процент при теглене в брой; Такса при теглене в брой; Лихвен процент при покупка чрез POS терминал или онлайн; Наличие на застраховка живот, застраховка при пътуване в чужбина или друга. Не теглете на банкомат, плащайте директно с картата, за да ви е по-изгодно!
Сравнете условията на банките по кредитните карти .

Основните видове такси за използване на кредитна карта са: годишна такса за обслужване – варира от 40 до 50 лв.; такса за теглене на пари от банкомат на банката – от 1 до 5 лв. + от 1% до 3% от изтеглената сума; такса за теглене на пари от банкомат на друга банка – от 2 до 6 лв. + от 1% до 3% от изтеглената сума; такса за теглене на пари от банкомат в чужбина – от 6 до 15 лв. + от 1% до 3% от изтеглената сума; други, съгласно условията на банката. Обръщаме Ви внимание, че най-изгодно е да плащате директно с картата, защото НЯМА такса за плащане на стоки и услуги чрез POS терминал.
Сравнете условията на банките по кредитните карти .

Да, ако дебитната Ви карта е международна. Лесно може да се ориентирате по това дали картата има на гърба секретен код с отделени последни цифри. При плащане онлайн се използват именно тези последни 3 цифри.
Сравнете условията на банките по дебитните карти .

Всички банкови сметки, към които е издадена картата, имат месечна такса за обслужване, която е между 1,00 и 2,50 лв. Отделно, почти при всяка финансова операция с банкова карта се плаща допълнителна такса. При някои банки тегленето с дебитна карта от техен банкомат е безплатно, но някои правят удръжки между 0,15 и 0,25 лв. и в този случай. Ако банкоматът е собственост на друга банка, таксата за теглене от него варира между 0,25 лв. и 0,90 лв. За да сте информирани най-качествено за таксите при различните карти използвайте нашия Калкулатор по дебитните карти .

За да наемате rent-a-car, се изисква да имате валидна кредитна (а не дебитна) карта, за да може фирмата отдаваща колата под наем да блокира таксата, като гаранция от ваша страна.
Сравнете условията по банкови карти .

Гратисен период е периода, в който можете да възстановите изразходваната сума от кредитната карта или част от нея, без да бъдат начислени лихви. За да се ползва този гратисен период не трябва да има останали непогасени задължения от предходни периоди. Този период не важи при теглене на пари в брой. За да сте информирани най-качествено за продължителността на гратисните периоди при различните карти, проверете нашия Калкулатор Банкови карти .

Дебитната карта е вид разплащателно средство, предназначено за теглене на пари в брой, покупка на стоки и/или заплащане на услуги. Дебитната карта може да се използва и към сметка, по която има превод на работна заплата, пенсия, хонорар и др. Когато клиентът пазарува или тегли пари в брой от дебитната си карта, сумата която е използвал се изважда директно от наличните пари в разплащателната му сметка. Дебитната карта може да бъде издадена в няколко екземпляра.
Сравнете условията на банките по дебитните карти .

Срокът за издаване на дебитна карта е от 5 до 10 работни дни в зависимост от условията на банката, чиито услуги ползвате.
Сравнете условията на банките по дебитните карти .

Кеш бек е сигурен, удобен и бърз начин да получите малко пари в брой, без да се налага да ходите до ATM/банкомат, след като пазарувате със своята кредитна или дебитна карта, като едновременно спестявате време и комбинирате две транзакции в една - пазаруване и получаване на пари в брой. Услугата се предоставя в някои големите супермаркети, бензиностанции и търговски вериги у нас, дори и в някои ресторанти.
Сравнете условията по банковите карти .

Не. Услугата Visa Cash back може да се ползва само при покупки на стоки в търговските обекти.
Сравнете условията по банковите карти .

Въпреки, че са доста сходни, Visa и MasterCard предлагат достатъчно различни неща, което може да ви насочи към това да изберете едната карта вместо другата в дадена ситуация. От всяка банка зависи да избере кои привилегии да предложи за определена карта. Поради тази причина ползвателите на карти е най-добре да се фокусират върху условията, услугите и намаленията, които предлага конкретна карта към конкретна банка. И Visa и MasterCard имат бонусни програми, които рекламират на клиентите си. Те предлагат отстъпки при пазаруване, спестяване при пътуване или други бонуси. За да сте информирани най-качествено за параметрите на различните карти, проверете нашия Калкулатор Банкови карти .

Банките предлагат все по-изгодни лихви на клиентите си, но за да се постигне максимален резултат е необходимо да се използва повече от една банкова услуга. За всеки кредит банката може да предложи различни лихвени проценти, които зависят от: кредитната история на клиента, дали работната заплата/пенсия/хонорар се получават в банката, дали битовите сметки, като ток, вода, парно се заплащат през банката, дали искате да сключите застраховка чрез банката и други. Използване на една или няколко от тези услуги намаляват лихвата по кредитите. Всички тези допълнителни изисквания са описани в детайлите по кредитите сравнявани в нашия калкулатор. Сравнете условията по потребителски и жилищни кредити.

За да прецени кредитоспособността Ви от банката на първо място взимат под внимание какви са средномесечните Ви доходи и разходи. Банките имат строга политика какъв % от месечния Ви доход трябва да отива за покриване на всички текущи кредити и сметки, включително и вноската по кредита за който кандидатствате. При различните банки този процент е различен, но най-често изискването е след приспадане на вноските по всички кредити, включително и на новоотпуснатия, лизинги, кредитни карти и битови сметки, да Ви остават поне 200-250 лева. Ако сте семеен се взема под внимание и дохода на партньора Ви, след което трябва да остават 200-250 лева на всеки член на семейството. Тоест, ако получавате нетен месечен доход в размер на 800 лева, имате лизингов телефон с вноска 50 лева, а битовите Ви сметки са 200 лева, то кредита за който кандидатствате трябва да е с вноска максимум 300 лева. Сравнете условията по потребителски и жилищни кредити.

Кредитното обезпечение е залог, че при непогасяване на задължението от страна на длъжника, дължимата сума по кредита ще се събере. Обезпечението може да бъде: гарант физическо лице, превод на работна заплата, залог на движимо имущество или ипотека. Ако обезпечението е гарант, то той е съдлъжник, независимо от факта, че не е изтеглил лично сумата и неговите месечни доходи трябва да позволяват изплащане вноските по заема. Ако обезпечението е под формата на залог или ипотека, на движимо или недвижимо имущество, неговата стойност трябва да е не по-малка от размера на изтегления кредит. Сравнете условията по потребителски и жилищни кредити.

Банките предлагат различни видове жилищни, потребителски и ипотечни кредити с две възможностите за погасяване - с равни (анюитетни) вноски и с намаляващи вноски. Всяка месечна вноска се формира от главница и лихва. Когато погасяваме кредита чрез равни (анюитeтни) внocĸи, paзмepът на вноската e eдин и cъщ зa цeлия пepиoд нa ĸpeдита, като в началото се връща повече лихва и по-малко главница, а с напредването на срока на кредита се връща по-малко лихва и повече главница. Този вид кредит е по-подходящ за Вас ако желаете да внасяте равни вноски през цялото време (а не да плащате високи и може би непосилни за Вас вноски в началото) и не възнамерявате да върнете предсрочно кредита (защото може да се окаже, че след примерно 12 платени вноски сте погасили много малка част от главницата). Когато погасяваме чрез нaмaлявaщи внocĸи, започвате от по-висока вноска и постепенно тя намалява във времето. Това е така, тъй като при този вид вноски частта от главницата във всяка вноска е равна, но частта от лихвата намалява с времето и така постепенно се намалява размера на цялата вноска по кредита. Погасителен план с намаляващи вноски се предлага предимно при ипотечните и жилищни кредити. Този вид кредит е по-подходящ за Вас ако възнамерявате да върнете предсрочно кредита или ако желаете общата сума, която ще върнете да е по-малка от тази при кредитите с равни вноски , при еднакви други условия. Сравнете условията по потребителски и жилищни кредити.

Жилищен кредит е кредит за закупуване на жилищен имот, т.е. отпуснатите от банката пари отиват за закупуване на имота и се превеждат директно на продавача на този имот. Понятието „ипотечен кредит” се използва за обобщаване на всички видове кредити, обезпечени с ипотека. Т.е. дори когато закупувате имот и банката взима за обезпечение вашето закупено жилище, кредитът може да се счита за ипотечен. В същото време ипотечен кредит е и този при който Вие получавате от банката пари за текущи нужди, залагайки някакъв Ваш недвижим имот. Този вид кредит е нецелеви, потребителски, обезпечен с ипотека. Сравнете условията по потребителски и жилищни кредити.

При теглене на жилищен кредит, банката изисква като гаранция за връщане на парите първа по ред ипотека на имота, който ще закупите. Размерът на отпуснатия заем зависи на първо място от оценката на имота, който ипотекирате. Различните банки отпускат различен процент от тази сума, като той варира между 50% и 85% и зависи от: вида строителство – тухла, панел, ЕПК, година на построяване, вид на имота - апартамент, къща, офис и населеното място в което се намира. Освен това независимо от цената на имота, някои от банките имат минимална и максимална сума, която отпускат. Сравнете условията по потребителски и жилищни кредити.

Много банки дават възможност техните клиенти да теглят повече от наличните в разплащателната си сметка средства. Това се случва, чрез услуга за надвишаване на наличната сума или т. нар. „овърдрафт”. Банките предлагат овърдрафт в лева, евро и щатски долари. Кредитът се усвоява по разплащателната сметка в лева или валута до разрешения размер, като сумата може да се ползва изцяло или на части. Погасява се при всяко постъпление по разплащателната сметка с възможност за револвиране, т.е. всяко погасяване на използваната сума увеличава разполагаемия размер. По този начин е възможно многократно теглене и погасяване, в срока на овърдрафта. Сравнете условията по потребителски и жилищни кредити.

Първата стъпка е добре да се запознаете с условията на фирмата. За целта поискайте от кредитора СЕФ (Стандартен Европейски Формуляр). В него са описани всички отпускани суми, срокове, такси и лихви. Обърнете внимание на цената на „неустойката”, "гаранцията" или ”допълнителната услуга” към кредита. С въвеждане на законов таван на ГПР (годишен процент на разходите) за фирмите в бранша от 50%, тя формира основната част от оскъпяването на кредита. Важно е да поискате да видите всички лихви, такси, неустойки, гаранции и т.н., а не само лихвата по кредита! Обърнете внимание и на наказателните такси при просрочие. Все пак е добре да сте информирани предварително, за да не се окажете неприятно изненадани, ако изпаднете в невъзможност да плащате вноските. Друго, което прави даден кредит най-добър за Вас, е начина на кандидатстване и подписване на договора. Фирмите тук предлагат избор според желанията Ви. Има такива, при които всичко е онлайн, но ако предпочитате да отидете в офис, или да Ви посетят у дома, също имате избор. Важни са също така броя и честотата на погасителните вноски. Все по-голяма популярност добиват кредитите „до заплата”. Дали това е кредита за Вас, или Ви устройва „класически” кредит на равни вноски, зависи от това каква е сумата, която искате да изтеглите, както и какви са възможностите Ви за връщането й. На последно място, но не по-важност, се нарежда и начина на усвояване на сумата и връщане на кредита. Разнообразието и тук е голямо – у дома, в офис на кредитора, по банков път, на касите на EasyPay и др. За да Ви улесним ние от „Izbiram.bg” създадохме Калкулатор, чрез който можете да разберете коя фирма предлага най-изгодния за Вас кредит, спрямо Вашите изисквания. Отделете една минута от времето си, отговорите на въпросите и след това сравнете условията. Сравнете условията на всички бързи кредити.

Под наименованието „бързи кредити” се обединяват всички заеми, които се отпускат от небанкови финансови институции. Бързите кредити имат няколко характеристики, от които на първо място е улеснената процедура за кандидатстване. За разлика от банките, фирмите за бързи кредити изискват само лична карта и попълнено заявление. За улеснение и удобство голяма част предлагат попълването на документите изцяло онлайн. Процедурата по одобрение също е бърза, а срока за който се разглеждат документите и се дава отговор на искането е от няколко минути до няколко часа. Банковите и бързите кредити си приличат по това, че и при двата се извършва проверка в ЦКР и НОИ, но критериите за „добър” и „лош” платец са различни. По тази причина бързите кредити се отпускат по-лесно на хора с не добра кредитна история. Предимство на фирмите за бързи кредити са многобройните варианти за получаване на парите и плащане на вноските- в офис, у дома, на касите на EasyPay, по банков път и др. Това улеснява потребителите. Не на последно място е предимството, че фирмите за бързи кредити отпускат заеми за малки суми и кратки срокове. От тях можете да изтеглите дори 100 лева за три дни. Сравнете условията на всички бързи кредити.

За да Ви отпуснат бърз кредит трябва да отговаряте на следните условия: да имате доход, част от който да бъде доказуем – заплата, пенсия, хонорар и др.; възрастта Ви трябва да е съобразена с изискванията на кредитора; да имате банкова сметка, която да не е запорирана, тъй като някои фирми превеждат отпуснатата сума само по банков път; да имате задоволителна кредитна история, защото фирмата извършва проверка в ЦКР(Централен Кредитен Регистър) . Това са основните критерии, на които трябва да отговаряте. Но трябва да знаете, че фирмата кредитор може да Ви поиска допълнителна информация, която да вземе под внимание. Ако имате други въпроси свържете се с нашите експерти. Сравнете условията на всички бързи кредити.

“Izbiram.bg” Ви показва КРАЙНАТА цена на сравняваните кредити, при връщането им без забава(просрочие), за да можете бързо и лесно да направите своя избор. Крайната цена, която виждате в Калкулатора, се формира от лихвите и таксите по кредита плюс допълнителна услуга или дължимата неустойка. След 23.07.2014г. се въведе таван на ГПР, което накара фирмите за бързи кредити да го компенсират, чрез допълнителна услуга или гарант. Допълнителната услуга е различна: домашно посещение, бързо разглеждане на документите, застраховка и др. Ако не се възползвате от нея кредитът е с по-ниска цена от тази, която Ви показваме в Калкулатора. Друга част от фирмите имат изискване за гаранция - банкова или физическо лице. Ако не успеете да я представите, фирмата Ви начислява неустойка. Но ако спазите изискването в срок, цената за Вас ще е по-ниска от тази, която ние Ви показваме. В Калкулатора не са включени две такси: наказателни такси при предсрочно погасяване и наказателни такси при просрочие, тъй като размерът им зависи от остатъка по кредита или забавената сума. Сравнете условията на всички бързи кредити.

Според начина на общуване с клиентите фирмите за бързи кредити се делят на два вида: „онлайн”- при които кандидатстването за кредит и подписването на договор са „без да ставаме от компютъра“ и фирми от „класически” тип, при които клиентът посещава офис или е посетен в дома си от консултант на фирмата. Всеки вид има своите особености, като основните са: дали предпочитате да направите всичко от компютъра или телефона си, или предпочитате да отидете до офис на фирмата или консултант да Ви посети у дома; имате ли банкова сметка, която да е чиста и достъпна за Вас? Ако отговорът е „Не” първо се консултирайте с Нас, за да Ви помогнем да направите правилен избор. За повече яснота отговорете на въпросите в Калкулатора и разгледайте възможностите. Сравнете условията на всички бързи кредити.

Кредита „до заплата”, т.е. с еднократна вноска, е сравнително нов продукт за нашия пазар. Основните му специфики са: предлага се само при кандидатстване онлайн; размера на отпусканите суми е от 50 до 750 лева, но при първо теглене максималният размер, за който можете да бъдете одобрени, е 350 лева; кредита, заедно с всички такси, лихви и допълнителни плащания, трябва да се върне на предварително уговорена дата в рамките най-често до 30 дни; при възникнало затруднение с връщането на точно определената дата повечето фирми Ви дават право да удължите срока с още до 30 дни. Ние от Izbiram.bg Ви предоставяме информация за крайната сума, която ще върнете при усвояване на кредит с еднократна вноска, без скрити такси и уловки! Сравнете условията на всички бързи кредити.

Когато теглите кредит една от възможностите, които имате, е да върнете сумата предсрочно. В този случай клиентите дължат такса. Размерът й е фиксиран в Закона за потребителските кредити. Когато оставащото време до края на кредита е повече от 12 месеца, клиентът дължи такса от 1% от главницата по кредита. В случай, че до края на кредита остава по-малко от една година, то таксата не може да надвишава 0,5% от размера на главницата. Сравнете условията на всички бързи кредити.

Взимането на кредит трябва да е съобразено с нуждите и възможностите Ви. За да Ви улесним ние от Izbiram.bg ще Ви дадем няколко насоки. Ако искате кредит до 400 лева, който без проблем можете да върнете при получаване на следващата си заплата или хонорар, изберете кредит с еднократна вноска. Трябва да имате предвид, че по-голямата част от фирмите, които отпускат такъв кредит изискват наличието на банкова сметка. Ако нямате такава, кандидатствайте за заем на равни вноски, тъй като те се отпускат предимно "в брой". Друг критерии за избор може да е начина на кандидатстване и подписване на договора за кредит. При повечето фирми, които предлагат кредит на равни вноски се кандидатства след посещение у дома или в офис на кредитора. Поради тази причина ако желаете да кандидатствате онлайн изберете кредит "до заплата". За да се ориентирате по-лесно отговорете на въпросите в Калкулатора и разгледайте възможностите.

Според „Закона за потребителския кредит“ имате право да се откажете от кредита, без да дължите обезщетения и неустойки и без да давате обяснение на кредитора, но в рамките на четиринадесет дни от отпускането му. За целта трябва да изпратите писмено уведомление на кредитора с дата преди изтичане на законовия срок. Това, което трябва да възстановите е отпуснатата главница и лихва за периода, през който сте използвали сумата. Внимание -според чл. 29 от „Закона за потребителския кредит“ не можете да се възползвате от правото на отказ, ако сте сключили договор с общ размер на сумата по-малък от 400 лева. Ако имате колебания - попитайте ни! Сравнете условията на всички бързи кредити.

За да може да обработва личните Ви данни, фирмата за бързи кредити получава лиценз от Комисията за защита на личните данни. По този начин тя става „Администратор на лични данни”, което й позволява да събира, обработва и съхранява данните предоставени от клиента. Съгласно този лиценз фирмата няма право да ги предоставя на трети лица, освен в случаите, когато това е свързано със събиране на задължение при просрочие. Сравнете условията на всички бързи кредити.

Застраховката покрива Вашата отговорност към трети лица за вреди свързани с притежаването и използването на моторно превозно средство. Под трето лице се разбира всяко лице, различно от водача на превозното средство. Застраховката покрива неимуществените и имуществените вреди в резултат на телесно увреждане или смърт, вреди на имущество (например вреди по друг автомобил, вреди по имот, в който е катастрофирало МПС и др.), пропуснати ползи, съдебни разноски и др. Застраховката е задължителна и без нея не може да се регистрира и/или управлява МПС на територията на България (и извън нея).

Липсата на гражданската отговорност не води до дерегистрация от деня, следващ изтичането на полицата. Кодексът предвижда Информационният център да изпрати писмо, с което да бъдете уведомени за предстоящите действия или по друг начин казано имате 14 дни, за да сключите нова полица. Със същата неизвестност за сега и е времето за реакция от страна на МВР, след изтичане на този 14 дневен срок. Кодексът не поставя времева рамка, а само дава указание за предприемане на действия, затова следете за официална информация от Гаранционния фонд и Министерство на вътрешните работи. До сега е ясно само, че след 01.07.2016г. обменът на данни между Информационния център и МВР трябва да стане в реално време. До тогава МВР ще продължи да разбира кой има и кой не гражданска отговорност всеки понеделник.

Застраховката покрива вашата отговорност към трети лица в почти всички случаи, дори МПС да не отговаря на изискванията за движение по пътищата или се управлява от неупълномощен или неправоспособен водач. Най-важното е, че застраховката не покрива вредите на виновния водач и/или неговото превозно средство, това е застраховка насочена към други лица, а не към водача на МПС. Друго важно нещо е, че в определени случаи застрахователят ще плати на увреденото лице, но може да поиска от водача на МПС да му възстанови платените от него суми (това се нарича регрес). Такива случаи са: управление на МПС без валидна шофьорска книжка; употреба на алкохол, наркотици и др. упойващи вещества; отказ за подлагане на проверка за алкохол или наркотици при ПТП; управление на неизправно МПС, довело до ПТП.

ДА. Независимо от това, че периодично или сезонно не ползвате превозното средство сте длъжен да имате валидна полица гражданска отговорност. Това задължение произтича от регистрацията на превозното средство. Не се изисква валидна гражданска отговорност само в случаите, когато МПС-то е свалено от отчет в регистрите на КАТ или спряно от движение.

ДА. Дори и превозното средство да е в такова техническо състояние, което да не позволява то да бъде използвано, задължението за валидна полица остава. Повреда или продължителен ремонт не са основание за липса или прекратяване на действаща полица. Задължението да поддържате валидна полица гражданска отговорност може да бъде прекратено само с отрегистриране на превозното средство.

НЕ. Договорът за застраховка гражданска отговорност не може да бъде „прехвърлен” към друг автомобил. Гражданската отговорност се сключва на автомобила и покрива отговорността на ползвателя на същия, независимо от това дали е собственик или друго оторизирано лице ползващо автомобила.

НЕ. Полицата е валидна до указания в нея срок - година, ден, месец, час и минута. Гратисен период (до 15 дни) имате само при просрочване на поредна вноска, когато в полицата е договорено разсрочено плащане на премията.

Попълват се данните на собственика на МПС-то по регистрационен талон, данните за застрахователя, а именно номер на полица и застрахователна компания, данните на водача управлявал МПС-то в момента на ПТП-то. След това (в колонката в средата) опишете ПТП-то, като посочите какво точно се е случило и нарисувайте скица на произшествието. Задължително се попълват данни за улици, кръстовища, знаци и светофарна уредба при наличие на такива. Описват се уврежданията по автомобила и участниците в ПТП-то се разписват. След като попълните протокола последователно от двете страни от „А” до „Б”, ПТП-то се регистрира на телефон 112, от където ще ви дадат служебен номер, който се записва най-отгоре на протокола. Копие от протокола задължително се раздава на всички участници в ПТП-то!  

1. Отидете в Интернет страницата на КФН - http://www.fsc.bg. 2. От там изберете „Проверка на застраховка Гражданска отговорност”  3. В първото поле въведете регистрационния номер на интересуващото ви МПС. 4. Във второто поле въведете показаните контролни символи /цифри/. 5. Натиснете бутон „Търси” Като резултат ще получите номер и срок на действие на полицата и името на застрахователната компания. Ако проверяваното МПС има валидна застраховка, но в системата няма данни за това или срокът на действие на застрахователната полица e неточен, следва да уведомите Комисията за финансов надзор и Гаранционния фонд. В случай на съмнение или липса на данни, се свържете с вашият застраховател за допълнителна проверка.

Съгласно Наредбата за задължително застраховане при промяна на собствеността на МПС, застраховката ГО не се прекратява. Старият и новият собственик са длъжни в 7-дневен срок да уведомят застрахователната компания за извършената промяна. Законът позволява по желание на новият собственик да се прекрати договорът със застрахователя на предишния собственик и да се сключи нов с друг застраховател.

Всички влогове в банки, лицензирани от Българска Народна Банка, независимо дали са фирмени или на физически лица, в размер до 196 000 лева са гарантирани със закон от държавата. Ако имате влогове в няколко банки, всеки от тях е отделен и гарантиран сам по себе си до тази сума. Ако имате няколко депозита в една банка, и общата им сума надхвърля 196 000 лева, тогава горницата над тази сума не е гарантирана. Не се гарантират депозити с индидуално договорени условия, както и влогове на финансови институции, на местните и централни власти. Важно е да разберете, че всички депозити са гарантирани до този размер, дори и да са били при промоционални условия, към момента на откриването. Единствено ако сте договорили само за Вас определен специален лихвен процент (който не е стандартен и не всеки може да се възползва от него), тогава вашия влог няма да бъде гарантиран от държавата, т.е. нямате никаква защита. Сравнете условията на банките по депозити и спестовни влогове.

За да направите най-добрия избор на депозит е важно да вземете предвид няколко неща: - Срок на депозита. Банките дават огромен избор - от 1 седмица до 36 месеца; - Искате ли да можете да теглите и довнасяте през срока на депозита? Имайте предвид, че ако изтеглите сума по депозита и това не е изрично договорено предварително условие по него, това се смята за нарушение на договора и ще Ви бъде изплатена значително по-ниска лихва, от първоначално договорената; - Искате ли авансово да разполагате с лихвата? При избора на депозит е важно да решите предварително дали искате да получите лихвата авансово, при откриването му, или ще Ви е необходима в края на периода; - Минимална сума за откриване. При някои видове депозити има минимална сума за откриване и/или олихвяване. Проверите това предварително, за да можете да я съобразите с парите, с които разполагате. Попитайте ни; - Лихва по депозита. Имайте предвид, че колкото по-дълъг е срока на депозита, толкова по - голяма е тя; - Валута на депозита. Важно е да решите дали искате да депозирате парите в лева или в друга валута. Различните банки предлагат различни възможности. Не забравяйте, че при депозитите различни от тези в лева или евро има значителен риск от промяна на валутния курс. Обмислете внимателно този риск. Сравнете условията на банките по депозити и спестовни влогове.

Всеки банков депозит носи лихва. Има два начин за нейното получаване – в края на срока на депозита или в началото, при откриването му. Когато лихвата се получава при откриване, този вид депозити са известни като депозит с авансова лихва. Например: Вие имате 20 000 лева и искате да ги депозирате в банката за 12 месеца. Но в същото време сте си харесали нов телефон. Вместо да внасяте по-малка сума, за да си купите телефона, можете да си откриете депозит с авансова лихва. Банката ще Ви я изплати при откриването му и така ще имате нов телефон, и ще имате в банката цялата спестена от Вас сума. Лихвата която ще получите авансово ще бъде обложена с 8% данък, който се дължи независимо дали ще я получите в началото или в края. Също така, ако решите да нарушите депозита и да изтеглите парите си предварително, ще се наложи да върнете авансово изплатената лихва. Сравнете условията на банките по депозити и спестовни влогове.

Депозитът и спестовната сметка са банкови продукти, предназначени да съхраняват спестяванията на вложителите и да носят определена лихва. Между двата продукта има няколко основни разлики. Първата разлика е в срока. Депозитът винаги е с предварително определен срок - от 1 седмица до 36 месеца (и дори понякога повече), в зависимост от офертата на банката, а спестовната сметка е безсрочна. Друга разлика е възможността да разполагате със средствата си, при нужда. При спестовната сметка довнасянето на суми и тяхното теглене е неограничено, докато при депозита това е в зависимост от вида му. Има депозити, по които не можете да довнасяте или теглите суми, има такива, по които може да довнасяте с определен лимит, има и такива, от които може да теглите с определен лимит. Лихвите и при двата вида продукти също са различни. Обикновено при депозитите са по-високи от тези при спестовните влогове. Сравнете условията на банките по депозити и спестовни влогове.

От 2013 г. лихвата по срочните депозити и спестовни влогове се облага с данък. Към момента той е 8%. Данъкът се удържа от банката, преди плащането на съответната дължима лихва на вносителя, след което го превежда към НАП. Например: Имате 12 месечен депозит в размер на 10 000 лева. По него банката ви начислява годишна лихва в размер на 1%. Т.е. трябва да получите лихва 100 лева. Банката удържа 8% данък върху лихвата и така Вие получавате 92 лева лихва или общо 10 092 лева. 8-те лева данък банката ги превежда към НАП. Сравнете условията на банките по депозити и спестовни влогове.

Съвместната сметка е вид разплащателна, спестовна, депозитна или доверителна сметка, открита на името на няколко лица, с цел управление на общи авоари. Чрез нея могат да се управляват семейните средства, средства постъпили от наследство, както и да постъпват всички доходи на домакинството. Съвместните титуляри (сътитуляри) по подразбиране се разпореждат заедно със средствата по сметката или депозита. В случай, че желаят да се разпореждат самостоятелно или да определят един от сътитулярите да ги представлява, трябва да декларират това пред банката. .При съвместните сметки всеки сътитуляр носи отговорност за всички задължения, произтичащи във връзка с тази съвместна сметка, до пълния им размер като солидарен длъжник. Сравнете условията по депозити и спестовни влогове.

За да сключите застраховката трябва да носите със себе си следните документи: - талона за регистрация на МПС (малък и/или голям); - ако колата е закупена от официален вносител за марката, трябва да предоставите фактура за закупуване и регистрационен талон; - талон за годишен технически преглед, за да удостоверите, че автомобилът е технически изправен. Сравнете условията по застраховка „Каско”.

При кражба или грабеж на цялото МПС, срокът за изплащане на обезщетение е 15 календарни дни след представяне на всички необходими документи. Причината, поради която срокът за окончателно изплащане на обезщетението при кражба или грабеж е по-дълъг е, че застрахователните дружества са задължени да изчакват застрахования да предостави постановление от Районна прокуратура (в района, в който е извършено престъплението) за прекратяване или спиране на наказателно производство срещу неизвестен извършител или постановление за образуване на наказателно производство срещу определено лице. Сравнете условията по застраховка „Каско”.

При настъпване на застрахователно събитие (ПТП, кражба, щета на паркинг или др.) е необходимо да уведомите съответните органи на МВР на тел. 112 и застрахователната компания. Дежурните телефони за връзка със застрахователната компания са посочени в застрахователната полица. От застрахователната компания ще получите указания за последващите действия - дали ще бъдете посетени от мобилна група на място или ще трябва да закарате автомобила за оглед на собствен ход до ликвидационния център на съответната компания. Сравнете условията по застраховка „Каско”.

Застраховка "Каско" е доброволна застраховка, която при пътен инцидент /ПТП/, кражба или самопричиняване на вреди по колата, покрива част или изцяло разходите за сервизни и други услуги, които целят привеждането на автомобила в състоянието, в което е бил преди събитието. Застраховката "Каско" е коренно различна от задължителната застраховка "Гражданска отговорност" и е силно препоръчително всяко МПС да има и такава застраховка. Застраховката покрива много рискове, сред които Кражба; Пожар от най-различно естество; Природни бедстия (например буря, градушка и др.); Злоумишлени действия на други лица; Удар при ПТП или на паркинг и други. За разлика от "Гражданска отговорност" при застраховка "Каско" няма значение дали водача на МПС е виновен. Сравнете условията по застраховка „Каско”.

За да си гарантирате пълно покритие по застраховка Каско трябва да знаете, че: - не трябва да оставяте работещ двигателя на Вашия автомобил, когато сте извън него, тъй като създавате предпоставка за кражба или грабеж; - трябва задължително да включвате алармената система на автомобила, защото в противен случай Вашата застраховка няма покритие; - не трябва да оставяте в автомобила оригиналите на застрахователната полица, документ за регистрация на автомобила и /или документ за собственост на същия; - незабавно трябва да уведомявате Вашият застраховател при промяна на броя на първоначално заявените ключове или дистанционни управления на автомобила, регистрационен номер или собственост на автомобила. Сравнете условията по застраховка „Каско”.

Да, задължително трябва да имате монтирана алармена или охранителна система. Някои от застрахователните компании имат изисквания за наличие на звукова и светлинна сигнализация на охранителната система. При сключване на застраховката ще получите пълни указания съобразно марката и модела на автомобила, който искате да застраховате и Вашият избор на застрахователна компания. Сравнете условията по застраховка „Каско”.

Изключително важно е всеки, който има застраховка "Каско" да е запознат предварително с всички случаи, в които застрахователят няма да изплати обезщетение. Разбира се, правилата са различни при всяка застрахователна компания, но има и много общи за целия пазар такива случаи. Най-честите причини за отказ за плащане на обезщетение са: Кражба на автомобил и в него се е намирал „малък“ или „голям“ талон на автомобила, или ключовете на автомобила; Автомобил с изтекла валидност на техническия преглед; Изтекло свидетелство за управление на МПС; Земетресение и последиците от него; Отстранени щети по автомобила, които не са представени на оглед пред застрахователя; Липсващи отделни части и детайли от автомобила (например антени, огледала, гуми и др.); Щети по детайли на автомобила, които са били констатирани при сключването на застраховката (стари щети). Сравнете условията по застраховка „Каско”.

Всяко лице родено след 31.12.1959 г. задължително се осигурява в Универсален пенсионен фонд. Разпределението на лицата в съответните фондове става въз основа на личен избор, а при липса на такъв на база на служебно разпределение от Държавата. Ако не знаете или сте забравили в кой точно фонд сте, трябва да предприемете една от изброените стъпки: да подадете молба към Националната агенция за приходите (НАП) за предоставяне на информация в кой Универсален/ Професионален пенсионен фонд постъпват осигурителните Ви вноски; да посети интернет страницата на НАП (www.nap.bg), на която с персонален идентификационен код (ПИК) можете да получите желаната информация или да посетите служба „Допълнително задължително пенсионно осигуряване” на НАП, където можете да получите информацията срещу документ за самоличност. Моля да имате предвид, че ако разпределението Ви е служебно, то пенсионното дружество е длъжно да Ви информира с уведомително писмо за това, непосредствено след разпределението. За повече информация и напълно безплатно съдействие, се обърнете към експертите на Izbiram.bg . Сравнете условията на пенсионните дружества .

Такава информация можете да получите по един от следните начини: Лично в офис на компанията, където се осигурявате и при предоставяне на лична карта ИЛИ онлайн в сайта на съответното пенсионно дружество, като за целта ще са Ви необходими осигурителен номер и парола. В случай, че не разполагате с Вашия осигурителен номер и/или парола е необходимо да посетите офис на съответното пенсионно осигурително дружество, за да Ви ги предоставят лично. Сравнете условията на пенсионните дружества .

Всеки пенсионен фонд има няколко вида такси, които се удържат от вноските или натрупаните средства по личните сметки. Най-важните такси в Универсален и Професионален фонд са - такса управление в размер на 5% еднократно от всяка постъпила вноска и инвестиционна такса в размер на 1% годишно от цялата натрупана сума. Например, ако месечната Ви вноска във фонда е 50 лв., а натрупаната до момента сума в сметката ви е 5 000 лв. , то всеки месец ще Ви се удържат 2.50 лв. от всяка постъпила вноска, а веднъж годишно ще Ви удържат 50 лв. За съжаление в момента при тези задължителни фондове, няма конкуренция между компаниите и всички удържат еднакви такси, но смятаме, че това ще се промени рано или късно, за което ние веднага ще Ви уведомим и ще Ви дадем възможност да сравнявате и по този показател. При доброволните фондове таксите са значително по-ниски и се определят от вида (месечна или годишна) и размера на вноската. За да получите подробна информация можете да се обърнете към експертите на Izbiram.bg . Сравнете условията на пенсионните дружества .

Универсалният фонд е задължителен за родените след 31.12.1959 г., а професионалният фонд е задължителен за работещите при 1-ва и 2-ра категория труд. Двата фонда са различни, т.е. един човек може да има и универсален и професионален фонд. Вноските се превеждат от работодателя, натрупват се по личните пенсионни сметки на хората и върху тях се получава лихва (доходност). Размерът на вноската, която постъпва в Универсалния фонд е 5% от брутната месечна заплата, а в Професионалния фонд 12% за 1-ва категория и 7% за 2-ра категория труд. Всеки човек може да избере своя фонд когато започва работа (избора е личен, а не на работодателя!), като ако не го направи в определен срок, държавата го разпределя по служебен път в едно от дружествата. Третият вид фонд е доброволния, в който можете - да се осигурявате ако желаете, да внасяте и теглите каквито желаете суми и на какъвто период решите. Този принцип на осигуряване е валиден и за работодателите, които искат да осигуряват доброволно (извън задължителните осигуровки) служителите си. Ако имате въпроси не се колебайте да се обърнете към нашите експерти! Сравнете условията на пенсионните дружества .

Осигуряването в доброволен пенсионен фонд (ДПФ) е за всеки, който желае да добави допълнителен доход към основната пенсия или просто желаe да спестява. Основните предимства на осигуряването в доброволен пенсионен фонд са: размерът на доходността (лихвата) може да бъде значително по-висок от лихвите по срочните банкови депозити; личните вноски в ДПФ (до 10% от месечната или годишната данъчна основа) са освободени от данък общ доход; натрупаните средства не подлежат на запор и принудително изпълнение. За повече информация се обърнете към експертите на Izbiram.bg. Сравнете условията на пенсионните дружества .

За да прeхвърлите Вашия пенсионен фонд в друго пенсионно дружество е необходимо да посетите офис на избраното от Вас ново пенсионно дружество, където да заявите желанието си за промяна ИЛИ да се свържете с нас, за да Ви окажем пълно съдействие изцяло безплатно. Моля да имате предвид, че всяко осигурено лице има право да променя дружеството на своя универсален и/или професионален пенсионен фонд, не по-рано от 2 години след сключването на първия си пенсионноосигурителен договор (или от датата на служебното разпределение) и не по-рано от 1 година след последното си прехвърляне. За повече информация, се обърнете към експертите на Izbiram.bg. Сравнете условията на пенсионните дружества .

Средствата по индивидуалната партида са Ваша собственост и се наследяват. Вашите наследници могат да получат натрупаните средства еднократно или разсрочено. При смърт на осигуреното лице, преди да е придобил право на лична допълнителна пенсия, натрупаната сума се изплаща на ползващите лица – преживелия съпруг/а, низходящите или възходящите роднини по права линия. При смърт на пенсионер, на наследниците му се изплаща еднократно или разсрочено остатъкът от индивидуалната му осигурителна партида. За повече информация, се обърнете към експертите на Izbiram.bg. Сравнете условията на пенсионните дружества .

Доходността (лихвата) от управление на средствата в доброволния пенсионен фонд, не се облага с данък нито при разпределяне по индивидуалната Ви сметка, нито при получаването на натрупаните средства преди или след придобиване на право за пенсия. За повече информация, се обърнете към експертите на Izbiram.bg. Сравнете условията на пенсионните дружества .

Не можете да изтеглите средствата от задължителните Универсален и Професионален фонд преди пенсиониране. В универсалния пенсионен фонд допълнителната пожизнена пенсия (пенсия, а не еднократно изтегляне) ще бъде изплащана, когато лицата придобият право на пенсия по реда на Кодекса за социално осигуряване. Такава пенсия може да бъде изплащана и до пет години преди навършване на възрастта за придобиване право на пенсия. Може да получите до 50% от натрупаната сума при наличие на решение на ТЕЛК/НЕЛК, удостоверяващо пожизнено загубена работоспособност над 71%. За доброволното пенсионно осигуряване с лични средства, осигуреното лице има възможност във всеки един момент да се разпорежда с натрупаната сума в пълен размер. За доброволно осигуряване със средства на работодател, осигуреното лице има възможност да изтегли натрупаната сума при достигане на възрастта, описана по-горе или при наличие на удостоверена от ТЕЛК/НЕЛК загуба на работоспособност най-малко 50%. За повече информация, се обърнете към експертите на Izbiram.bg. Сравнете условията на пенсионните дружества .

Да, можете да застраховате жилището, което обитавате, но всички евентуални обезщетения ще бъдат изплащани на собственика на жилището, тъй като застраховката се сключва на името на собственика на имота по нотариален акт. Сравнете условията по застраховка „Домашно имущество”.

В случай на настъпване на събитие по риска "Кражба чрез взлом", първо трябва незабавно да уведомите РПУ на чиято територия се намира имота. Те ще Ви издадат служебна бележка за удостоверяване на събитието, като за целта Вие трябва да опишете имуществото, което е било обект на кражба. За доказване на настъпилото събитие пред Застрахователната компания е необходимо да представите служебната бележка от РПУ с описа на откраднатото имущество и да приложите съответните документи удостоверяващи вида на откраднатите вещите - касова бележка, гаранционна карта, фактура, договор за покупко-продажба или др. Сравнете условията по застраховка „Домашно имущество”.

При застраховане на жилища, застрахователната сума на имота се изчислява на база пазарна цена за квадратен метър или по експертна оценка. Всяка застрахователна компания има определен минимум за цена на квадрат имот, според местонахождението му. Това е минимумът под, който не е желателно да се пада. Например, ако апартамента Ви е 76 кв.м. и се намира в София, то можете да го застраховате на цена между 35 000 и 55 000 евро в зависимост от квартала, в който се намира и състоянието на сградата. За ваше улеснение Ви препоръчваме сайтовете за недвижими имоти, където можете бързо и лесно да се информирате за актуалните цени.  Сравнете условията по застраховка „Домашно имущество”.

Застрахователната премия (цената) на застраховка имущество се определя, от застрахователя в зависимост от стойността на движимото и/или недвижимо имуществото, което искате да застраховате и рисковете, за които искате да го защитите, например пожар, природни бедствия, злоумишлени действия на трети лица, кражба и т.н. Сравнете условията по застраховка „Домашно имущество”.

Застраховката е пакетна и включва едновременно покритие за няколко риска със застрахователна сума предварително определени от застрахователните компании. При възникване на щета по тази застраховка, се изплащат обезщетения до лимита на покритието. Сравнете условията по застраховка „Домашно имущество”.

Най-важно е да предприемете всички мерки за намаляване и ограничаване на щетите, когато това е възможно. След това незабавно уведомете съответните държавни органи (МВР, Службата за пожарна безопасност) и Застрахователя, като спазвате определените срокове, които са: При кражба и грабеж се уведомяват: 1. РПУ на МВР, на чиято територия е извършена кражбата - до 24 часа, но е желателно е да го направите незабавно; 2. Застрахователната компания - до 24 часа при наличие на дежурен телефон или най-късно в първия работен ден, след настъпване или узнаване за събитието. При настъпване на други събития, срокът за уведомяване е до 3 дни. Сравнете условията по застраховка „Домашно имущество”.

За "кражба чрез взлом" застрахователите признават кражба, която е извършена в отсъствието на обитателите на имота и след разбиване на входната врата и/или ключалка, балконска врата или прозорец. За доказаване на "кражба чрез взлом" трябва незабавно да уведомите РПУ на МВР, на чиято територия е настъпило събитието, за да ви издадат служебна бележка удостоверяваща освен откраднати вещи и насилствено проникване в застрахования имот. Сравнете условията по застраховка „Домашно имущество”.

Тази застраховка на практика е задължителна за всяко ваше пътуване в чужбина. Високите цени на медицинските услуги и нуждата от помощ в чужда страна (например, за да намерите най-близката болница) обуславят нуждата от такава застраховка. За страните от ЕС може да си извадите и Европейска здравна карта, но имайте предвид, че с нея няма да ползвате денонощен асистанс, ще бъдете ограничени в избора на болнични заведения (само тези, които имат договор с тамошната здравна каса), и ще ви се наложи да доплащате, защото много услуги, особено зъболекарските, не са безплатни. Единствения начин да осигурите спокойствието си е да отделите скромна сума пари за тази застраховка и да не се тревожите какво ще правите, ако се разболеете или ви се случи нещо непредвидено. Сравнете условията по застраховка „Помощ при пътуване в чужбина”.

Тази застраховка е популярна още като "Медицинска застраховка при пътуване в чужбина" и има за основна цел да ви защити от непредвидени разноски за медицински услуги, когато се намирате в чужбина - на почивка, по работа или по друга причина. Застраховката не е задължителна, но е крайно препоръчителна, предвид високите цени на тези услуги, когато се намирате извън България. Застраховката покрива основно медицински разноски в следствие злополука или внезапно заболяване, спешно зъболечение; разходи за транспортиране и репатриране, в следствие злополука и внезапно заболяване. Възможно е да се добавят и допълнителни покрития като смърт и трайно намалена работоспособност в следствие злополука, загуба на багаж, дневни пари за болничен престой, разходи за правна защита и други рискове чрез заплащане на допълнителна премия. Тази застраховка се предлага с осигурен денонощен асистънс, т.е. в случай на злополука или заболяване в чужбина, застрахователят организира и насочва клиента към лекар по обща медицина или друг специалист, в зависимост от конкретния здравословен проблем. Застрахователите се разплащат директно със съответните болнични заведения, т.е. не е необходимо да носите или държите по карта значителни парични суми! Сравнете условията по застраховка „Помощ при пътуване в чужбина”.

Ако се разболеете или претърпите злополука е необходимо незабавно да се свържете лично Вие или чрез трето лице (ако състоянието Ви не го позволява) с Асистанс компанията, с която работи съответният застраховател. Трябва да посочите номера на полицата (носете я винаги с Вас!), трите Ви имена, ЕГН, срок на застраховката, местонахождението Ви и подробна информация за събитието и ще получите съдействие и указания. Телефоните на Асистанс компанията са записани на видно място във Вашата полица. Асистанс компанията незабавно ще Ви насочи към най-близкото болнично заведение, ще Ви осигури транспорт при необходимост, ще уреди прегледи, изследвания и медикаменти. Сравнете условията по застраховка „Помощ при пътуване в чужбина”.

Всички компании предлагат годишни застраховки за многократно пътуване в цял свят. Те дават същата услуга (пълно покритие на медицински разноски, денонощен асистанс и други) и имат същите предимства като краткосрочните, като е важно да знаем, че престоят за всяко пътуване е лимитиран до 30, до 60 или до 90 дни. Те са много подходящи ако пътувате често в чужбина, но не можете да ги ползвате ако ще живеете над 3 месеца в чужда държава без да се връщате. Сравнете условията по застраховка „Помощ при пътуване в чужбина”.

Да, можете. Застрахователите имат конкретни тарифи за медицинска застраховка за чужбина за ученици, студенти, спортисти и работещи. При някои застрахователи е възможно да има завишение в цената - проверете в нашия калкулатор по тази застраховка. Сравнете условията по застраховка „Помощ при пътуване в чужбина”.

Някои застрахователи прилагат отстъпки при застраховане на цялото семейство или група. Други имат преференциални тарифи за лицата до 18 години, пътуващи самостоятелно или заедно със семейството си. Повечето компании прилагат отстъпки за групи над 10 лица, за деца, ученици и студенти. Провете нашият калкулатор по тази застраховка, за да изчислите точната цена. Сравнете условията по застраховка „Помощ при пътуване в чужбина”.

Всички застрахователни компании прилагат завишения в тарифата за лица над определена възраст (обикновено над 65-70 години) или понякога налагат ограничения в застрахователните суми и покрития. Проверете нашият калкулатор по тази застраховка или се обадете на нашите телефони, за да Ви окажем пълно и безплатно съдействие. Сравнете условията по застраховка „Помощ при пътуване в чужбина”.


Наръчник с безценни съвети за застраховането