Когато става въпрос за социални мрежи, истината е, че TikTok е новият крал на онлайн видеата за тийнейджърите и ново поле за изява на инфлуенсърите. Битката за вниманието на потребителите е огромна и всяка нова социална мрежа, която се радва на по-голям интерес, е добре дошла. TikTok бързо измести Snapchat и Facebook по рейтинг и е на път да направи същото и с Instagram. A oграниченията заради Covid-19 бележат рязък скок в използването на такива приложения, като очакванията са, че потреблението ще остане високо и след края на ограничителните мерки.
С видеоклипове, които често отнемат малко време (от 15 до 60 секунди) и усилия за потребителите, тик токърите достигат до милиони абонати и гледания за една нощ. С повече от 700 милиона активни месечни потребители (наполовина от Instagram) и повече изтегляния от Snapchat, Instagram и YouTube през 2018 г., приложението бързо се превръща в основни платформи за онлайн съдържание. И тъй като популярността на TikTok непрекъснато расте, възниква въпросът как потребителите му могат да печелят пари от него?
За разлика от YouTube, TikTok няма рекламна схема, от която да се печелят пари като AdSense. Това отчасти е свързано с факта, че TikTok силно разчита на музиката, за да генерира някой нашумял тренд, който носи гледания. Въпреки този сблъсък с осигуряването на приходи от реклами, все още има няколко основни начина да печелите чрез TikTok. Ето кои са те:
Спонсорство и реклама на брандове
Това е най-прекият начин за тик токърите да печелят пари. Все повече брандове са осъзнали потенциала на рекламата в социалните мрежи и печалбата, която им носят спонсорирани постове/видеа на известни инфлуенсъри.
Доскоро инфлуенсърите нямаха представа кой гледа техните видеа. Сега вече за тях е достъпна базова информация от рода на местоположението и възрастта на аудитория, както и лесно видимите мащаби на тяхната популярност. Всичко това помага на брандовете да вземат решението дали да си партнират с някой създател на съдържание.
Около 100 000 последователи са необходими, за да могат тик токърите да спечелят между 500 и 2000 $ от реклама на продукт чрез кратко видео. Разбира се, това зависи в голяма степен от вида на продукта и инфлуенсъра.
Споделяне на съдържанието и в други платформи
Както разбрахме, TikTok няма изградена система за приходи от реклами и затова много тик токъри използват тази възможност, за да споделят своите видея и в други социални мрежи, главно YouTube и Instagram. Така оттам могат да привлекат спонсори и да направят сделка с бранд.
Основният метод на приложението за консолидиране на потребителската му база е чрез участие в предизвикателства. При тях потребителите се придържат към зададен формат на видео, от рода на изпълняването на конкретно танцово движение, което насърчава усещане за принадлежност и общност.
Отглеждане и продажба на акаунти
Бъдете креативни – създайте и развийте акаунт, който след това да продадете. Стойността на даден акаунт идва главно от количеството последователи, показвания и харесвания, но понякога конкретно или рядко потребителско име може да бъде ценно само по себе си. Средно продажбата на акаунт с около 100 000 последователи може да бъде между $ 1000 и $ 2000.
Колко дълго обаче ще продължи успехът на TikTok, след като няма работеща рекламна схема? Не е сигурно. Тук възниква и въпросът дали приложения като Vine, Musical.ly и TikTok винаги ще бъдат в крах на YouTube, тъй като създателите неизбежно ще пренасочат съдържанието си към друга платформа в търсене на по-надеждни приходи?
За да успеете в Tiktok, Ви трябва време, креативност и точни попадения. Ние от Izbiram.bg Ви съветваме да следите тенденциите, предизвикателствата или да създавате такива. Бъдете различни, активни, натрупайте последователи, а парите са следствие на това.
най якият тикток
в света
Musical.li беше старото име на Това приложение