Как пандемията влияе на здравето на служителите?

Пандемията, която се промъкна в животите ни през 2020 година продължава да е тук. И докато нямаме никаква яснота до кога ще продължи това, важно е да намерим най-добрият начин да продължим животите си.

Когато става въпрос за работа, собствениците на бизнес са изправени пред много и разнообразни предизвикателства, едно от които е здравето на служителите. Ако сте собственик на бизнес, то много добре знаете, че вашите служители са най-ценният ви ресурс. Когато те са здрави и доволни, както физически, така и психически, те са по-работоспособни и готови да изпълнят задачите, които им поставяте.

Но как да имате здрави служители по време на пандемия? Ние сме тук, за да помогнем.

В Izbiram.bg нашата основна цел е да се погрижим за благосъстоянието на нашите читатели. Когато става въпрос за бизнес, искаме да помогнем на собствениците не само да развиват бизнеса си, но и да могат с лекота да го поддържат. И тъй като служителите са двигателите на един бизнес, грижата за тях е на първо място, особено в момент на криза.

Как пандемията влияе на здравето на служителите?

От началото на пандемията, идеята за хоум офис, която до сега беше просто бонус в някои компании, се превърна в част от ежедневието на всички нас. И докато на пръв поглед може да изглежда, че да вършим работата си от вкъщи е нещо положително, то също крие рискове.

На физическо ниво

Когато по цял ден стоите вкъщи, обездвижването е много по-лесно постижимо. Не се налага да изминавате пътя от вкъщи до офиса и обратно. Не се налага да излизате на обяд. Всички срещи се случват пред компютъра. Това може да доведе до сериозни последствия от обездвижване като болки в раменете, кръста и гърба. Нещо повече, обездвижването може да доведе до сърдечно-съдови заболявания, проблеми със съня и диабет.

На психическо ниво

Самият факт, че пандемията съществува, веднага стоварва допълнителен стрес върху хората. Освен това, ако служителите ви работят вкъщи, това може да повлияе негативно на психическото им здраве. Изолацията, липсата на качествена комуникация с хората и разбърканият график, могат да доведат до разсеяност, негативни мисли, тревожност и дори депресивни състояния.

Как да се погрижите за здравето на служителите си?

Ако искате да имате здрави служители, като собственик на бизнес, има няколко неща, които е важно да направите:

За физическото им здраве

Независимо дали имате основни членове на екипа, които все още идват на работа, или имате екип, който все още работи от вкъщи, от решаващо значение е да им помогнете да запазят физическото и психическото си здраве.

Първото място, от което да започнете, би било да помогнете за предотвратяване на разпространението на вируса; насоките на Центровете за контрол на заболяванията непрекъснато се актуализират. Примерите включват провеждане на ежедневни здравни прегледи, изискване на социално дистанциране и носене на маски и подобряване на вентилационната система на вашата сграда. Освен това е добре да създадете планове за извънредни ситуации, ако служителите се разболеят.

Друга важна стъпка е да предложите начини за вашия екип да остане физически активен; това засилва имунната система, намалява стреса и увеличава енергията. Организирайте разходки в планината или близкия парк. Дори навън да е по-студено, изберете да се разходите с екипа си пред това да ги оставите да стоят на закрито. Освен физическа активност, напомнете на служителите си да се хранят здравословно и да спят много.

А, ако искате наистина да им помогне да се раздвижват ефективно, организирайте посещение от кинезитерапевт, който да прави масажи на служителите в офиса веднъж седмично. Или организирайте обучение на служители, в което професионалисти ще им обяснят за превенция на здравето. Ако някои от служителите ви имат нужда, може да организирате консултация със специалист, в която ще могат да зададат въпросите си и да получат професионален отговор.

Грижа за психическото им здраве

Когато става въпрос за психическото здраве на вашите служители, важно е първо да разберете как те се чувстват. Направете честата комуникация приоритет. Свързвайте се с тях често, за да разберете как се справят. Изслушайте притесненията им и отговорете на въпросите им. Попитайте за тяхната натовареност. Позволете им да бъдат гъвкави в работното си време, особено ако имат деца, и се отнасяйте по-леко към крайните срокове.

И накрая, засилете усилията си за изграждане на истинска връзка със служителите си. Например, създаването на предизвикателна бонус система, провеждането на виртуални тиймбилдинг дейности и други начини да им покажете благодарността си, ще ги накарат да се почувстват по-спокойни и ценени.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.