ФинТек индустрията разработват и внедряват иновативни технологични процеси, като съпътстват развитието и разширяването на сектора на финансовите услуги през 21 век.
Първенци сред ФинТек компаниите
ФинТек индустрията е събирателно название на компании от финансовия сектор, които разработват и внедряват иновативни технологични процеси, като съпътстват развитието и разширяването на сектора на финансовите услуги през 21 век.
Сред лидерите в сферата на съвременните високотехнологични финансови услуги на нашия пазар, е българската ФинТек компания Credissimo. Само за десет години от своето създаване, компанията демонстрира водещите си позиции на пазара, като наложи революционни решения, чрез които показва стабилни показатели и постоянно растящ брой доволни потребители.
В същото време Credissimo постоянно развива развойната си дейност в областта на модерните технологии и продължава да въвежда иновации във финансовата сфера, с цел да предлага продукти и услуги на световно ниво.
Автоматизиране на процесите
Още от основаването си, Credissimo залага на иновативните практики инкорпорирани в бизнес модела на компанията. А основната цел разбира се, е постигане на по-бързо обслужване и по-висока клиентска удовлетвореност.
С оглед пълна защита на потребителите и техните данни, Credissimo прилага най-високо ниво на сигурност в системите си, като информацията се криптира автоматично, според най-високите изисквания, за да гарантира пълна безопасност за потребителите.
Компанията е първата в сектора, която въведе изцяло онлайн базиран процес по кандидатстване и усвояване на кредит, нов метод за валидиране на банкова сметка и автоматизирано разглеждане на молби за бърз кредит, посредством автоматизиран алгоритъм.
Чрез нововъведенията клиентите на Credissimo имат възможност да получат моментално одобрение, след изпращане на заявлението си без да е необходим разговор със служител.
По този начин бързите кредити, предлагани от Credissimo са напълно достъпни за всички, като спестяват време, усилия и тромави банкови процедури.
Първият чатбот в света
Credissimo стана първата българска компания от сектора, която изцяло разработи и внедри чатбот за бързи кредити в приложението Facebook Messenger.
В световен мащаб това е първият чатбот за заявяване на бърз заем, който напътства клиентите в подаването на заявление като „разговаря“ на напълно човешки език с тях. Комуникацията се доближава до общуването с жив човек – с кратки въпроси и отговори потребителят може да мине през всички стъпки, необходими за кандидатстване, като на всеки етап има възможност да променя параметрите по заявлението си.
Процесът преминава по предварително програмирани възможни сценарии, а събраните данни се подават в реално време към CRM на компанията посредством изградена двупосочна комуникационна връзка, като клиентът получава отговор само в рамките на няколко минути.
От Credissimo споделят, че резултатите от проведените тестове показват положителна обратна връзка от потребителите при заявка на кредит, използвайки иновативната технология. Плановете на компанията са чатботът да става все по-полезен за потребителите, като предстои добавяне на нови функционалности. Първите ще са справка за статус по кредит и размер на предстояща вноска. В последствие Съдействие при плащането й, както и възможност за навигиране на потребителя до най-близката физическа каса на ИзиПей и Фастпей, на база на местоположението му.
Нови методи за плащане
Поредното нововъведение, което Credissimo представи тази година, е приемането на Биткойн /Bitcoin/ валута като официално разплащателно средство с цел по-бързо и по-ефективно обслужване на клиентите си. Подобно решение няма аналог на българския пазар, като чрез новото платежно средство потребителите на компанията могат да се възползват от редица предимства. Част от тях са изключително ниските такси, в сравнение с традиционните цифрови портфейли и кредитни карти; обработка на плащания в реално време, 7 дни в седмицата; пълен клиентски контрол – без нежелани и скрити такси; високо ниво на защита на личните данни и пълна прозрачност за употребата на финансовия инструмент.
Стъпка наред
Като съвременна високотехнологична компания, Credissimo следва световните тенденции за осигуряването на достъпност на услугите си за потребителите, като постоянно работи върху интегриране на нови иновативни модели.
Следващите стъпки пред компанията ще бъдат внедряване на изкуствен интелект, като първата му задача е да овладее умението да сканира и разпознава визуално съдържание. След това ще бъде обучен да измерва и процент съвпадение на изображения.
Тези умения ще намерят приложение за верифициране на съвпадение между снимка от документ за самоличност и приложена актуална снимка на потребител. Също така ще е възможно само на база на сниман документ с данни и потвърдена самоличност асистентът сам да попълва документацията вместо клиента.
След като овладее тези умения, асистентът ще бъде обучен и да първоначална оценка за кредитоспособността на потребителя, като ще му бъде предоставен достъп до всички ресурси, които компанията използва при взимането на решение за отпускане на кредит.
На следващ етап самият асистент на база анализ на поведението на клиентите ще може да преценява, кои от тях имат нужда от рефинансиране на текущ кредит, или дори без да имат текущ кредит, кои от тях в този период от годината биха имали нужда от нов кредит на база на данните за тяхното поведение.
С нововъведенията компанията подсилва и изгражда устойчиви отношения с клиентите си като им предоставя обслужване, което да изпреварва техните очаквания и отговаря на най-новите световни тенденции специфични за водещите ФинТек компании.