Можем ли да получим съвременно и качествено обслужване, когато кандидатстваме за небанков кредит?
Какво правите, когато имате нужда от неголяма сума пари? Банката не може да Ви отпусне толкова малки суми, а „бързите заеми“ от съседи и приятели могат да доведат до усложнения, особено ако не успеете да върнете парите на време.

За щастие има решение. През последните години, изразът „бърз заем“ вече не се отнася до взимане на пари на заем от роднини. Има толкова много небанкови финансови институции, които ще Ви помогнат, предоставяйки лесно и бързо сумата, от която имате нужда.

Голяма част от тях работят изцяло онлайн и всичко – от кандидатстването до получаването на сумата може да стане без да напускате дома си.

Но ако не сте фен на онлайн попълването на данни и кандидатстването, без да сте разговаряли с човек преди това, има много небанкови институции, които предлагат бързи кредити, в които можете да отидете, да се консултирате и да кандидатствате на място. Това значително ще улесни процеса, ще Ви помогне да зададете въпроси, ако имате такива, а получаването на парите, ще Ви се стори лесно като детска игра.

Всичко звучи добре, но…..ще получите ли качествено обслужване в офисите на компаниите, или просто ще получите нещо като обслужване?

И така, имате нужда от неголяма сума пари за покриване на текущи нужди и искате да се възползвате от бърз кредит, за който да кандидатствате в офис? И тук идват въпросите:
    Към коя компания да се обърнете?
    Къде ще Ви предложат най-добри условия?
    Къде ще бъдете обслужени най-добре и ще получите цялата необходима информация?
В Izbiram.bg искаме да подобрим финансовата култура в България. Стремим се не просто да предлагаме изгодни, финансови продукти, но и да информираме читателите си за най-добрите услуги, предлагани на българския пазар. За тази цел, постоянно проучваме и анализираме характеристиките на предлаганите финансови продукти и услуги, за да открием най-добрите. Правим това, за да Ви помогнем да изберете най-добрите продукти за своите нужди. Именно затова организираме проучване, чиято цел е да разбере точно какво се случва, когато отидете да кандидатствате за бърз кредит в офис на фирма.

Подобно на проучването, което проведохме през изминалата година, наш таен клиент посети офиси на компании, предлагащи бързи кредити, в София, Пловдив и Бургас. Неговата цел беше да разбере какво ниво на обслужване на място предлагат родните небанкови финансови институции. За да я постигне, нашият таен клиент кандидатства за сумата от 300 лв. със срок на връщане 30 дни или т.н. кредит до заплата. Ако компанията не предлага подобен тип кредит, се интересувахме от най-близкият с подобни параметри.

Друга важна точка, която трябва да се отбележи, е че при кандидатстване се възползваме от всички допълнителни услуги, които допринасят за по-бързото обработване на кандидатстването. Така достигаме до следващия въпрос:

Кое прави една небанкова, финансова институция достойна за титлата: Най-добро обслужване в офис?

За да отговорим на този въпрос, разпределихме критериите, по които преценяваме компаниите, на 3 основни категории:

  1. КРИТЕРИИ НА НИВО КОМПАНИЯ – тук правим анализ на компанията като цяло. Критериите тук често не засягат конкретен офис, а цялостната организация на офисите в страната. Обръщаме внимание на следните точки:
    • Офис мрежа – дали компанията има офиси в по-големите градове; дали има повече от един офис в областните градове; Дали офисите в големите градове са позиционирани в центъра или са в по-крайни квартали; За офисите в София - дали са близо до метро;
    • Условия и лоялни програми – дали компанията предлага по-специални условия за своите лоялни клиенти: отстъпки, промоции, награди и др.
    • Разнообразие на продуктите – дали компанията предлага различни продукти в зависимост от различните нужди: потребителски кредит, кредит за пенсионери, кредит за рефинансиране на задължения...
    • Уеб сайт – дали компанията има лесен за работа уебсайт, в който клиентът лесно може да се ориентира и да открие нужната информация
    • Предлага ли компанията по-добри условия при получаване на кредит или някаква промоция, ако клиентът привлече свой приятел като нов клиент;
    • Иновация – дали компаниите са иновативни и предлагат ли на своите клиенти нещо уникално – начин на одобрение, продукт, мобилно приложение, лоялна програма;
    • Бързо одобрение;
    • Дали като цяло работата с компанията носи удовлетворение на клиента?

  2. КРИТЕРИИ НА НИВО ОФИС – тук е важно не само какво предлага компанията, но и дали офисите са на ниво. За да определим това взимаме в предвид:
    • Локацията – важно е офисът да е на лесно достъпно място, с възможност за паркиране и лесно разпознаваем с нужните табели;
    • Дали офисът работи с удължено работно време. Това ще рече, след 6 часа в делнични дни, както и през почивните дни, за да е удобно на хората с работно време 9-5;
    • Чистота – чист, подреден и приветлив ли е офисът? Разполага ли с достатъчно място за изчакване, ако се налага, или клиентът трябва да изчака прав;
    • Защита на личните данни (GDPR) – Дали по бюрата има документи на други клиенти и дали те са на видно място, излагащи лични данни.

  3. КРИТЕРИИ НА НИВО СЛУЖИТЕЛ/ КОМПЕТЕНТНО ОБСЛУЖВАНЕ – Последната точка от проучването е свързана със служителите на компанията и начинът, по който те обслужват клиент. За да избере един клиент най-добрия финансов продукт за своите нужди, той трябва да бъде добре информиран. А тази информация може да бъде най-изчерпателна и точна, ако е предоставена от добре обучен служител. За това обръщаме внимание на:
    • Любезност на служителите – държат ли се с уважение към клиентите, посрещат ли ги адекватно, задават ли достатъчно въпроси в опит да опознаят клиента и да консултират, а не просто да се опитат да му продадат кредит;
    • Униформи – носят ли служителите униформи;
    • Носят ли служителите баджове с имената, за да може клиентът лесно да разпознае служител на компанията;
    • Дали служителите предоставят изчерпателна информация за продуктите – лихвен процент, брой вноски, размер на всяка вноска.
След като установихме критериите, по които всяка компания ще бъде оценявана, дойде време да изберем кои компании и офиси да посетим. Най-лесно беше да го направим с София, но дали в останалите градове офисите работят на същото ниво? За да сравним, избрахме 2 по-малки града – Пловдив и Бургас, където също има офиси на избраните компании. А те са:
  • Изи Кредит;
  • Вива Кредит;
  • Кеш Кредит;
  • Креди Хелп;
  • Сити Кеш;
  • Профи Кредит;
  • Микро Кредит.
След като определихме всичко това, проучването можеше да започне. Нашият таен клиент посети офисите на избраните компании в трите града като негова основна цел беше да оцени качеството на обслужване и цялостното преживяване с конкретните офиси.

Ето какъв е резултатът:

ТАБЛИЦА 1: Критерии на ниво компания;
ТАБЛИЦА 2: Критерии на ниво офис;
ТАБЛИЦА 3: Обслужване и поведение на служителите.


Тъй като няма как да оценим една компания по точки, започнахме да си задаваме въпроса:

Какво прави една компания, предлагаща бързи кредити, наистина добра в своята работа?

За нас отговорите на този въпрос са няколко. Компанията трябва да:
  • Притежава стандарти за това как да изглежда офисите и служителите;
  • Притежава стандарт за клиентско обслужване и информиране с помощта на правилните материали и в полза на клиентите;
  • Създава положително впечатление в своите клиенти. Те да усещат, че получават истинска финансова консултация, а не просто че им се продава продукт;
  • Най-важното – Тези стандарти да се спазват, независимо в кой град се намира офисът.
Имайки в предвид всички тези неща и резултатите, които получихме, разделихме компаниите в три категории:

  1. Компании, които отговарят на всички стандарти за висококачествено обслужване, имат добре поддържани офиси, а служителите се грижат за клиентите, предоставят цялата необходима информация и се стремят да консултират клиента, а не да продадат.

    В тази категория, (за съжаление), отново можем да отличим само една компания и това е Кеш Кредит. Ето защо:
    • Това е единствената компания, в която с лекота откривахме всички офиси. Тук събота е обявен за официален, работен ден, за допълнително улеснение на клиентите;
    • Офисите бяха чисти и подредени; GDPR правилата се спазват. Във всеки офис имаше клиенти, което ни показва, че много хора им се доверяват;
    • Служителите изглеждаха професионално, бяха с отличителните зелени ризи и баджове;
    • Получихме финансова консултация. Задаваха ни въпроси, показваха ни различни варианти. Разясниха ни с подробности както за кредитите, така и за допълнителните програми;
    • Единствената компания, в която ни предложиха кафе или чай. Детайл, който говори много.

  2. Офиси с добро и средно ниво на обслужване. Офиси, в който има определени стандарти на работа, но те невинаги се спазват.

    В тази категория попадат Микро Кредит, Вива кредит и Сити Кеш. Ето защо:
    • Офисите на тези компании са изградени по добре обособени стандарти. Чисти и подредени са без разхвърляни документи;
    • Служителите не носят униформи, но са с ризи, което също прави добро впечатление, носят баджове и са любезни с клиентите;
    • На клиента се предоставя детайлна информация за продуктите и услугите, но често след зададен от негова страна въпрос;
    • Отново, информация за допълнителни отстъпки или лоялни програми се предоставяше само след зададен въпрос;
    • Служителите се опитват да консултират клиента, без непременно да се опитват да продадат продукт и да сключат договор.

  3. Офиси със средно или по-скоро лошо ниво на обслужване. Офиси, в които няма ясно изградени правила, разхвърляни офиси, разхвърляни документи.

    В тази категория попадат Изи Кредит, Креди Хелп, Профи Кредит. Ето защо:
    • Компаниите трябва да направят проверка за това каква информация се подава в Google за местоположението на офисите;
    • Офисите често се намират в малки улички и е трудно за паркиране. Самите те са тесни и без места за изчакване.
    • Често, офисите се намират в супермаркети, което ги прави неудобни за изчакване и с много хора наоколо;
    • Служителите по-скоро се опитват да продадат продукт, от колкото да сключат договор. Предоставят информация само след зададен въпрос;
    • Не носят униформа и баджове или носят само баджове, без униформа;
КАКВО Е НАШЕТО ЗАКЛЮЧЕНИЕ: Компаниите, предлагащи бързи кредити, имат изградени стандарти за обслужване, но в повечето случаи те не се спазват или се спазват частично. За да може служителите да се чувстват обгрижвани и да се доверяват повече, компаниите трябва да следят по-добре за спазването на тези корпоративни стандарти. Да се стараят обслужването да е на ниво, а служителите да консултират клиентите, вместо да се опитват да ги накарат да подпишат договор. Само така, както компаниите, така и клиентите, ще са спокойни, че и двете страни получават най-доброто. В самият край на 2019г., такова обслужване и цялостна обстановка – на съвременно ниво, с високо качество и мисъл за нуждите на клиента можем да видим само в офисите Кеш Кредит. Поздравленията са за тях, а за останалите компании – препоръките, които могат да извадят от нашето проучване, за да подобрят и своята услуга.

Сподели този пост

Остави коментар

Image CAPTCHA
Използвайте символи на латиница, от значение са големите и малките букви.

Наръчник с безценни съвети за банковите и бързи кредити