В първата част на нашето проучване измерваме и определяме резултатите в ЧАСТ 1 – ЛЕКОТА НА ПОЛЗВАНЕ НА УЕБСАЙТА НА КОМПАНИИТЕ.
Както вече обявихме ние проведохме през месец октомври независимо проучване на уеб сайтовете на компаниите в сектора на „бързите кредити“, както и изследвахме и другите им дигитални канали за комуникация, за да разберем коя компания предоставя най-добрите условия и средства за онлайн връзка и общуване с клиентите си.
В първата част на нашето проучване измерваме и определяме резултатите в ЧАСТ 1 – ЛЕКОТА НА ПОЛЗВАНЕ НА УЕБСАЙТА НА КОМПАНИИТЕ.
За целите на проучването намерихме (макар и трудно), двама души, които никога през живота си не бяха имали контакт и не бяха посещавали уеб сайт на фирма за бързи кредити. Целта ни беше да видим реакциите на хора, които никога не са ползвали такава услуга и да проверим:
- Колко бързо и лесно ще се ориентират в уебсайтовете на фирмите от сектора;
- Колко време ще им отнеме да попълнят формите за кандидатстване за кредит;
- С какви цялостни впечатления ще останат при ползването на даден уеб сайт – дали сайта „предпазва“ потребителя от неволни грешки при попълването, дали е с приятен за потребителите интерфейс и други.
- Някои технически параметри на самите сайтове – бързина на зареждане и достъпност от мобилни устройства (по наши данни над 70% от интернет трафика в България е през мобилни устройства, което прави бързината и достъпността на сайтовете през телефон критично важна).
Като първи критерии към тази точка сме измерили скоростта на времето за кандидатстване – колко бързо един потребител попълва всички форми на сайта преди окончателното кандидатстване за кредита. През какви стъпки преминава той до достигане на заявката за кредит. Кандидатите направиха кратко описание какво е ВПЕЧАТЛЕНИЕТО им при кандидатстване.
|
![]() |
|
|
|
Преминаваме през 6 стъпки при попълване на онлайн |
|
|
Преминаваме през 5 стъпки при попълване на онлайн |
|
|
Преминаваме през 5 стъпки при попълване на онлайн |
|
|
Преминаваме през 5 стъпки при попълване на онлайн |
|
|
Преминаваме през 5 стъпки при попълване на онлайн |
|
– |
Уеб сайта не предлага реално кандидатстване за кредит |
|
|
Кандидатстването става след регистрация в сайта, което |
|
|
Уеб сайта има много модерен и приятно изглеждащ вид. |
|
|
Кандидатстването става след регистрация в сайта, което |
|
|
Преминаваме през 3 стъпки при попълване на онлайн |
|
|
Кандидатстването става чрез преминаването през 3 стъпки. |
Тествахме също така скоростта на зареждане на страниците на сайтовете в Google Speed Test. Има многобройни изследвания, които подчертават колко е важна скоростта на даден уебсайт за клиентското преживяване. Никой не би искал да чака прекалено много някоя уеб страница да се зареди, особено когато е толкова лесно просто да отидеш на страницата на конкурентите. Чрез този инструмент може да се видят и съответни препоръки за подобряване на сайта. Резултатите се променят постоянно затова направихме средноаритметична оценка от 3 теста в различен период от време за всеки сайт по-отделно.
Уеб сайт |
Мобилни устройства |
Настолни компютри |
https://minizaem.bg/ |
Нужда от подобрения 71 / 100 |
Отлично! 87 / 100 |
https://credissimo.bg/ |
Нужда от подобрения 68 / 100 |
Нужда от подобрения 80 / 100 |
https://vivacredit.bg/ |
Слабо 64 / 100 |
Нужда от подобрения 82 / 100 |
https://vivus.bg/ |
Слабо 62 / 100 |
Нужда от подобрения 73 / 100 |
https://credinet.bg/ |
Нужда от подобрения 68 / 100 |
Нужда от подобрения 80 / 100 |
https://proficredit.bg/ |
Слабо 63 / 100 |
Слабо 55 / 100 |
https://credihelp.bg/ |
Слабо 53 / 100 |
Нужда от подобрения 68 / 100 |
https://cashcredit.bg/ |
Слабо 63 / 100 |
Нужда от подобрения 81 / 100 |
https://netcredit.bg/ |
Нужда от подобрения 77 / 100 |
Нужда от подобрения 84 / 100 |
https://maxcredit.bg/ |
Слабо 59 / 100 |
Нужда от подобрения 79 / 100 |
https://ferratum.bg/ |
Слабо 42 / 100 |
Слабо 56 / 100 |
Слабо – Тази страница не е оптимизирана и вероятно ще предлага бавна практическа работа на потребителите.
Нужда от подобрения – В тази страница не са приложени някои обичайни оптимизации, което може да доведе до бавна практическа работа на потребителите.
Отлично! – Браво! В тази страница са приложени повечето най-добри практики за ефективност и тя би трябвало да осигурява добра практическа работа на потребителите.
Тествахме и колко лесно посетителите могат да използват страниците на мобилни устройства с Google Mobile-Friendly Test. Това е от голямо значение, защото огромна част от потребителите в България ползват активно достъп до мрежата и през мобилните си устройства.
Уеб сайт |
Резултат |
https://minizaem.bg/ |
Страницата е удобна за мобилни устройства |
https://credissimo.bg/ |
Страницата е удобна за мобилни устройства |
https://vivacredit.bg/ |
Страницата е удобна за мобилни устройства |
https://vivus.bg/ |
Страницата е удобна за мобилни устройства |
https://credinet.bg/ |
Страницата е удобна за мобилни устройства |
https://proficredit.bg/ |
Страницата е удобна за мобилни устройства |
https://credihelp.bg/ |
Страницата е удобна за мобилни устройства |
https://cashcredit.bg/ |
Страницата е удобна за мобилни устройства |
https://netcredit.bg/ |
Страницата е удобна за мобилни устройства |
https://maxcredit.bg/ |
Страницата е удобна за мобилни устройства |
https://ferratum.bg/ |
Страницата е удобна за мобилни устройства |
При теста се вижда, че всички страници са подходящи за мобилни устройства, което е много положителен резултат!
ОЧАКВАЙТЕ СЛЕДВАЩИТЕ ЧАСТИ ОТ НАШЕТО ПРОУЧВАНЕ:
Част 2: Пълноценна информация за клиентите и предлагани услуги на уеб сайта. В тази категория ще проверим дали на уебсайтовете е налична пълната информация за клиентите, включително пълния размер на всички лихви, такси, неустойки и други, както и дали клиентите могат да достъпват допълнителни услуги, освен кандидатстване за кредит и обща информация.
и
Част 3: Присъствие в социалните мрежи и други комуникационни канали. В тази категория ще проверим доколко са комуникативни фирмите за бързи кредити по различни канали – колко бързо ни обръщат внимание, когато имаме нужда от тях и по какъв начин, къде може да ги открием, какво е присъствието им в социалните мрежи и дали ползват канали за комуникация като Facebook Messenger, Viber и други.
След приключване на всички части на нашето изследване, ще обявим кои компании от сектора според нас са най-подготвени за съвременно дигитално обслужване на своите клиенти!