Борислав Николчев: Основният ни приоритет е прозрачно представяне на информацията

Интервю

Добре информираният потребител няма да се остави да бъде въведен в заблуда и ще избере най-изгодната оферта за себе си.

„Мини Заем” е с търговска марка на НБФИ Изи Финанс ЕООД. Създадено през 2010 г. дружеството е едно от първите в сегмента за бързо онлайн кредитиране. Minizaem.bg е платформата, през която потребителите подават заявките си за кредит. Още със създаването си „Мини Заем” стартира с иновативните за тогава предсрочно погасяване без неустойки и без заплащане на разходите по кредита за остaващото време на договора и с рефинасиране на неизплатените кредити. Предлагат два вида кредити – „до заплата“ и „на вноски“. Одобрението и сключването на договорите за заем става дистанциионно. Усвояването на парите е по банков път или на каса на Изи Пей. Основната им цел е да направят бързите кредити максимално достъпни, като непрекъснато намаляват разходите по заемите, които предлагат.

– Г-н Николчев, искам да Ви благодаря за възможността да поговорим за пазара на бързите кредити у нас. Първият ми въпрос към Вас е каква беше за Мини Заем 2015, като първата цяла година, след приемането на промените в Закона за потребителските кредити и налагане на таван на ГПР от 50%.

– Беше година с отрицателен ръст от гледна точка на брой отпуснати кредити. Шумът покрай тези промени, както и некоректните практики на някои фирми от бранша се отразиха негативно на компанията ни. Едва в началото на 2016 г. доверието на хората започна да се възвръща. Определено беше трудно предизвикателство да докажем и да утвърдим лоялността си пред всеки потребител. Усилията ни бяха насочени предимно към индивидуалното и отговорно кредитиране. Установих, че не малка част от хората търсещи бърз кредит, освен притеснени от медийния шум, се оказаха и недостатъчно информирани по въпроси, касаещи предоставянето на лична информация. В това отношение полагаме усилия и към настоящия момент.

– Как реално промените в Закона влияят на потребителите на Вашата услуга?

– Опитите за регулация на сектора на практика затрудниха потребителите в сравняването на разходите за даден бърз кредит между различните компании. От тази гледна точка идеята да направите калкулатор, с който пряко се сравняват лихвите при кредитите е чудесна. По този начин се облекчава клиента във взимането на решение. По отношение на промените в закона, стараем се да предложим най-изгодните решения за бързо кредитиране, като основният ни приоритет е прозрачно представяне на информацията, тоест не искаме да заблуждаваме хората, че услугата е евтина. Напротив, даваме избор на клиента.

– Г-н Николчев, в последните няколко години секторът на бързите кредити е един от малкото, който бележи постоянен ръст. Защо тогава, според Вас, отношението на голяма част от обществото продължава да бъде негативно?

– Основната причина за този ръст е нежеланието на потребителите да се обръщат към банките за малки суми. По-сложните и по-бавни банкови процедури, а също и необходимостта от дългосрочно ангажиране, отблъсква хората.

– Какво могат да направят фирмите от бранша, и в частност „Мини Заем“, за да променят негативната нагласа към фирмите за бързи пари?

– Негативната нагласа е въпрос на личен избор и за всеки човек е с индивидуални последствия. Относно бранша смятам, че стигмата, която тегне над компаниите за бързи кредити се дължи предимно на недостатъчна информираност. На мнение съм, че добре информираният потребител няма да се остави да бъде въведен в заблуда и ще избере най-изгодната оферта за себе си. За колегите, с които работя, мога да кажа, че се държим коректно и лоялно към потребителите на нашите услуги. Проявяваме разбиране при затруднение. Стараем се да даваме всеки ден най-доброто от себе си. Но нека не забравяме, че монетата има две страни. Некоректно отношение има и от страна на клиента. Не всеки избира бърз кредит само заради ускореното получаване на парите. Потребителите на бързи кредити често са хора, чиито искания за кредит са отхвърляни от банките и поставени в ситуация на финансова зависимост тези хора взимат несъобразени решения. Ние няма как да носим отговорност за тях. Тук опитите ни са насочени именно към преждевременна информираност на клиента. Смятам, че правим достатъчно в областта.

Какви са предизвикателствата пред „Мини Заем” ?

– Предизвикателствата идват от силната конкуренция в бранша.

Г-н Николчев от името на ИЗБИРАМ.БГ и нашите потребители, Ви Благодаря за това интервю.

Прочетете още интересни новини ТУК.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.