Продължете към съдържанието
Начало » Новини » Подготвени ли са компаниите от сектора на „Бързите кредити“ за съвременно дигитално обслужване на своите клиенти? – Част 2

Подготвени ли са компаниите от сектора на „Бързите кредити“ за съвременно дигитално обслужване на своите клиенти? – Част 2

Пълноценна информация за клиентите и предлагани услуги на уеб сайта в сектора на

До колко компаниите, предлагащи бързи кредити, са подготвени да отговорят на високотехнологичните нужди на потребителя.

В Izbiram.bg нашата цел е да информираме максимално изчерпателно потребителите, които имат нужда от конкретни финансови услуги. Така им помагаме с лекота да сравнят, анализират и изберат най-подходящият според нуждите си продукт, който българските финансови институции предлагат. Ето защо постоянно правим преглед на различните финансови продукти, като изследваме техните цени, условия, достъпност, срок и качество.

Тази година решихме да направим ново проучване, чиято цел е да разбере дали има подобрение в обслужването, което компаниите за бързи кредити предлагат на своите клиенти. То отново ще премине в три части, както предното като първата част вече е факт:

Част 1: Лекота на ползване на уебсайта на компаниите

Сега идва ред на втората част:

Част 2: Пълноценна информация за клиентите и предлагани услуги на уеб сайта.

В нея проверяваме дали уебсайтовете на компаниите, предлагащи бързи кредити, съдържат цялата, необходима на потребителите информация, предоставена по максимално лесен и достъпен начин; Дали потребителят лесно може да види пълните размери на таксите и лихвите, които ще трябва да плати, както и неустойките и условията за гаранция; Дали сайтовете предлагат допълнителни услуги на своите клиенти.

Това е важно, тъй като много често се случва клиентите да останат с грешно впечатление за лихвите, вноските и таксите, които трябва да заплатят. Ние искаме да променим това.

В това проучване, взимат участие едни от най-популярните институции, предлагащи бързи кредити. В него засягаме въпроси, свързани с:

  • Предоставената информация в сайта и дали всички такси, услуги и неустойки са описани изчерпателно;
  • Това дали в сайта може лесно и бързо да се открие какви са разходите , които потребителите трябва да платят за допълнителни услуги, такси, гарант или неустойка;
  • Това дали компаниите предлагат на своите клиенти допълнителни услуги като програми за лоялност, отстъпки, игри и др.

Ето какво показа тазгодишното проучване:

Мини заем:

Впечатление прави, че сайтът не е претърпял никакви промени през изминалата година. Единствената разлика, която открихме, спрямо предното проучване, е по-ниският лихвен процент, който е един от най-ниските на пазара за бързи кредити.

  • Изисквания за поръчители/гаранция или други допълнителни услуги: Клиентът има възможност да предостави двама гаранти или банкова гаранция и да получи кредит с най-ниска за компанията лихва. В противен случай се заплаща неустойка, която се начислява към месечните вноски.
  • Прозрачност на размерите на таксите / неустойките / допълнителните услуги на сайта: НЕ, размерът на неустойката се вижда едва след кандидатстване.Клиентът има достъп до размера на вноските преди кандидатстване, но няма точно описано какво включва всяка отделна сума.
  • Други предлагани услуги на сайта:
    • Проверка на остатъчната сума по кредита;
    • Удължаване на срока на кредита;
    • Предсрочно погасяване на кредита;
    • Програма за лоялни клиенти.
    • Други типове отстъпки

Кредисимо:

В сайта не се забелязват промени спрямо миналата година. Това, което забелязваме като единствена разлика, е увеличението в размера на отпуснатата сума, който става 3000лв за кредит на вноски и 800лв за кредит до заплата.

  • Изисквания за поръчители/гаранция или други допълнителни услуги: Опцията „Гарантирано до минути” позволява на клиента да получи бързо одобрение на кредита, при заплащане на определена сума за осигуряване на гаранция от друга Компания.
  • Прозрачност на размерите на таксите / неустойките / допълнителните услуги на сайта: НЕ, информацията за размера на таксата за бързо разглеждане на документите се получава на електронна поща едва след кандидатстване. Това е така, защото всяко заявление се разглежда индивидуално и при изготвяне на погасителния план се взимат предвид редица фактори от историята на клиента с компанията – брой взети кредити, има или не просрочия на вноските си и др.
  • Други предлагани услуги на сайта:
    • Програма за лоялни клиенти.
    • Възможност за заплащане на вноски или погасяване на кредита с дебитна или кредитна карта директно на сайта, посредством виртуален POS терминал.
    • Възможност за заплащане на вноски или погасяване на кредита с BITCOIN директно на сайта.
    • Плащане през Cashterminal
    • Лесно и бързо кандидатстване през мобилното им приложение и следене на вашият профил.

Кеш кредит:

В сайтът на Кеш Кредит, не забелязахме промени, спрямо проучването, което проведохме през изминалата година.

  • Изисквания за поръчители/гаранция или други допълнителни услуги: Клиентът има възможност да предостави двама гаранти или банкова гаранция и да получи кредит с най-ниска за компанията лихва. В случай, че не успее, компанията осигурява гаранцията, а клиентът трябва да заплати такса за обезпечение от дружество гарант.
  • Прозрачност на размерите на таксите / неустойките / допълнителните услуги на сайта: ДА, след регистрация в сайта, клиентите ясно виждат размера на таксата за гаранция и по какъв начин ще се промени погасителният план.
  • Други предлагани услуги на сайта:
    • Програма за лоялни клиенти: компанията предлага на своите клиенти индивидуални по-добри условия в зависимост от нивото на лоялност. С всеки следващ кредит и навреме погасена вноска клиентите изкачват нивата на лоялност и получават по-големи отстъпки от следващи кредити и повече точки за подаръци;
    • Възможност за заплащане на вноски или погасяване на кредита с дебитна или кредитна карта директно на сайта;
    • Проверка на остатъчната сума по кредита;
    • Програма „Доведи приятел“ – Бонусите варират спрямо броя доведени и одобрени нови клиенти;
    • Рефинансиране на кредит – Клиенти, които отговарят на условията за рефинанс може да заявят такъв директно през интернет страницата. Рефинанс може да бъде заявен както в сайта, така и в останалите дигитални канали (Facebook & Viber);

Кредирект:

  • Изисквания за поръчители/гаранция или други допълнителни услуги: Клиентът има възможност да предостави банкова гаранция или един/двама поръчителя и да получи кредит с най-ниска за компанията лихва. В противен случай се заплаща неустойка, която се начислява към месечните вноски.
  • Прозрачност на размерите на таксите / неустойките / допълнителните услуги на сайта: НЕ, размерът на неустойката не се вижда по време на кандидатстване.Клиентът има достъп до размера на вноските преди кандидатстване, но няма точно описано какво включва всяка отделна сума.
  • Други предлагани услуги на сайта:
    • Не

Стик Кредит:

  • Изисквания за поръчители/гаранция: Клиентът има възможност да предоставибанкова гаранция или поръчител и да получи кредит с най-ниска за компанията лихва. В противен случай се заплаща неустойка, която се начислява към месечните вноски.
  • Прозрачност на размерите на таксите / неустойките / допълнителните услуги на сайта: ДА, след регистрация в сайта, клиентите подробно виждат размера на таксата ако не предостави гаранция и поръчител и по какъв начин ще се промени погасителният план.
  • Други предлагани услуги на сайта:
    • История на заявките;
    • Удължаване на срока на кредита;
    • Предсрочно погасяване на кредита;
    • Рефинансиране на кредит
    • Лесно и бързо кандидатстване през мобилното им приложение и следене на вашият профил.

Профи Кредит:

Сайтът на Профи Кредит е изцяло обновен спрямо предното проучване. С новият си дизайн той е много по-лесен и приятен за използване от потребителя.

  • Изисквания за поръчители/гаранция или други допълнителни услуги: Клиентът заплаща пакет от допълнителни услуги, който оскъпява кредита, но предоставя гъвкави условия, приоритетно разглеждане и възможности за промени по време на кредита.
  • Прозрачност на размерите на таксите / неустойките / допълнителните услуги на сайта: ДА, цялата информация за сумите, таксите и сроковете е описана още в началната страница.
  • Други предлагани услуги на сайта:
    • Програма за лоялни клиенти
    • Програма „Доведи приятел“ – Бонусите варират спрямо броя доведени и одобрени нови клиенти.

Креди Хелп:

И в сайтът на Креди Хелп не открихме промени спрямо предното проучване.

  • Изисквания за поръчители/гаранция или други допълнителни услуги: Клиентът има възможност да предостави гарант и да получи кредит с най-ниска за компанията лихва. Ако не го направи, заплаща неустойка, която се начислява към месечните такси.
  • Прозрачност на размерите на таксите / неустойките / допълнителните услуги на сайта: ДА, информацията е описана в СЕФ – Стандартен Европейски Формуляр за предоставяне на информация за потребителски кредити.
  • Други предлагани услуги на сайта:
    • Проверка на остатъчната сума по кредита;
    • Удължаване на срока на кредита;
    • Предсрочно погасяване на кредита;
    • Заплащане на сметките на Мтел клиенти.

Вивус:

Сайтът на Вивус е същият, какъвто беше и в предното проучване.

  • Изисквания за поръчители/гаранция или други допълнителни услуги: Клиентът може да заплати такса бързо разглеждане, ако иска заявката му да бъде обработена до минути.
  • Прозрачност на размерите на таксите / неустойките / допълнителните услуги на сайта: ДА, цялата информация за сумите, таксите и сроковете е описана още в началната страницаи клиентът може да я види преди да натисне бутона КАНДИДАТСТВАЙ.
  • Други предлагани услуги на сайта:
    • Клиентите могат да проверяват оставащото задължение в личния си профил в сайта.
    • Удължаване на срока на кредита;
    • Клиентите имат и опция да кандидатстват за допълнителна сума чрез профила си, ако не са усвоили целия си кредитен лимит (т.е. ако лимитът на клиента е 1000 лв., той е изтеглил 300 лв. – до падежа си има възможност да изтегли още 700 лв.).

Креди Нет:

Креди Нет също не са правили промени в състоянието на сайта си през последната година.

  • Изисквания за поръчители/гаранция или други допълнителни услуги: За отпускането на кредит компанията не изисква поръчители или обезпечение. Клиентът заплаща единствено административна такса за оценка на риска. Тя се приспада веднага от сумата за получаване. Това е описано още в началната страница и клиентът веднага може да го види. Какво включва административната такса клиентите могат да разберат в секцията „Често задавани въпроси“.
  • Прозрачност на размерите на таксите / неустойките / допълнителните услуги на сайта: ДА, цялата информация за сумите, таксите и сроковете е описана преди кандидатстване.
  • Други предлагани услуги на сайта:
    • Компанията предлага безлихвено връщане на всеки кредит в 30 дневен срок без начисляване на допълнителни такси, лихви или други разходи, само дължимата административна такса. Всеки клиент може да се възползва от тази услуга без да е необходимо да го заявява изрично при кандидатстването.

Вива Кредит:

Сайтът на Вива Кредит е напълно обновен спрямо миналогодишното проучване. Новият интерфейс е много по-лесен и достъпен за потребителя. Минус е, обаче, че не са ясно описани изискванията при кандидатстване за кредит.

  • Изисквания за поръчители/гаранция или други допълнителни услуги: Клиентът има възможност да предостави гарант или банкова гаранция и да получи кредит с най-ниска за компанията лихва. Това е описано в секцията: Често задавани въпроси на сайта. В противен случай се заплаща такса, която се начислява към месечните вноски. Също така се заплаща допълнителна такса за експресно разглеждане на заявката за кредит която не е описана.
  • Прозрачност на размерите на таксите / неустойките / допълнителните услуги на сайта: НЕ. Клиентът трябва първо да избере типа заем, който иска да вземе, да въведе данни като име, телефон, ЕГН и e-mail и след това може да види какъв е размера на вноските, какви са таксите и др.
  • Други предлагани услуги на сайта:
    • Проверка на остатъчната сума по кредита;

Макс Кредит:

Сайтът на компанията е изцяло обновен. Създаден е много по-интуитивен и лесен за използване от потребителите. Минус е, че изискванията за кандидатстване не са ясно описани още в началната страница.

  • Изисквания за поръчители/гаранция или други допълнителни услуги: Макс Кредит предлага на своите клиенти пакет Доверие, който увеличава размера си в зависимост от размера на кредита и вноската.
  • Прозрачност на размерите на таксите / неустойките / допълнителните услуги на сайта: НЕ, цялата информация за сумите, таксите и сроковете е описана едва след като се попълнят личните данни на клиента.
  • Други предлагани услуги на сайта:
    • Промоции;
    • Програма за лоялни клиенти;
    • Препоръчай на приятел.

Нет Кредит:

  • Изисквания за поръчители/гаранция или други допълнителни услуги: НЕ, допълнителните такси и неустойки не са описани преди кандидатстване.
  • Прозрачност на размерите на таксите / неустойките / допълнителните услуги на сайта: НЕ, информацията за размера на неустойката се появява едва след кандидатстване и е описана в договора за кредит, който клиента трябва да приеме.
  • Други предлагани услуги на сайта:
    • Проверка на остатъчната сума по кредита;

Фератум:

  • Изисквания за поръчители/гаранция или други допълнителни услуги: Клиентът има възможност да предостави гарант и да получи кредит с най-ниска за компанията лихва. При невъзможност да се осигури такъв, се предоставя гаранция от партньор на Фератум, която съответно добавя допълнителна сума, разпределена в месечните вноски.
  • Прозрачност на размерите на таксите / неустойките / допълнителните услуги на сайта: НЕ, информацията за предоставянето на гаранция и поръчител е описано ясно в секцията Въпроси и Отговори, но конкретната сума не става ясна още в самото начало, а едва след като са попълнени личните данни;
  • Други предлагани услуги на сайта:
    • Проверка на остатъчната сума по кредита;
    • Удължаване на срока на кредита;
    • Всеки клиент може да изтегли удостоверение за липса и/ли наличие на задължение със стандартен текст напълно безплатно от клиентския си профил.

ОЧАКВАЙТЕ СЪВСВЕМ СКОРО И ПОСЛЕДНАТА ЧАСТ ОТ НАШЕТО ПРОУЧВАНЕ, А ИМЕННО:
Част III: Присъствие в социалните мрежи и други комуникационни канали. В тази категория ще проверим доколко са комуникативни фирмите за бързи кредити по различни канали – колко бързо ни обръщат внимание, когато имаме нужда от тях и по какъв начин, къде може да ги открием, какво е присъствието им в социалните мрежи и дали ползват канали за комуникация като Facebook Messenger, Viber и други.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *