Гражданска отговорност 2018
България е на първо място в Европейския съюз по брой загинали при катастрофи. През 2017 година са станали над 5500 тежки катастрофи, с над 500 жертви и почти 7 000 ранени.

До тежките инциденти най-често се е стигнало заради бясно шофиране, неправилни маневри, отнемане на предимство и каране в насрещното, употреба на алкохол и наркотични вещества.

Заради тежки нарушения през изминалата 2017 година са дерегистрирани над 11 000 автомобила на шофьори без книжка или след употреба на алкохол и наркотици. А издадените глоби са над 735 000-толкова са издадените фишове, актове и електронни фишове.

По думите на Ралица Агайн - зам.председателят на Комисията за финансов надзор (КФН), една от важните стъпки за въвеждането на системата „бонус – малус” е била да се свържат информационните системи на застрахователите с тези на МВР.

Тя посочи, че определянето на цената, ще отчита всички регистрирани нарушения и влезлите в сила наказателни постановления.

„Със сигурност ще се санкционира шофирането с превишена скорост, защото това нарушение най-често води до инциденти на пътя", обяви зам.председателят на КФН.

"Това няма да бъде субективна преценка на застрахователя. Коефициентът ще се формира на база на официална статистика и той ще бъде един и същ за всички застрахователи", заяви Светла Несторова, председател на УС на Асоциацията на българските застрахователи.

КАТ вече са предоставили данни с най-опасните според тях нарушения на пътя.

"Превишението на скоростта – това задължително трябва да оказва влияние върху формиране на размера на застраховката "Гражданска отговорност", неспазване на пътни знаци, светофари, особено червен сигнал на светофара", каза Бойко Рановски, началник на "Пътна полиция".

Гражданската отговорност да е по-евтина за изрядните и по-скъпа за джигитите стои на дневен ред вече почти 10 години.

От Комисията за финансов надзор са категорични – така наречената система „бонус малус” ще влезе в сила през 2018 г.

Системата „Бонус-Малус“ отдавна се прилага в Европа. Статистиката показва, че след прилагането на системата, в Белгия е регистрирано намаление на щетите с 19%. В Германия те намаляват с 13%, а във Франция – с около 20%.

Системата „бонус-малус“ ще направи застраховката „Гражданска отговорност“ по-евтина за изрядните шофьори и по-скъпа за редовните нарушители на Закона за движение по пътищата.

Крайната цел е да се намали черната статистика.

На практика системата свързва базите данни на всички застрахователи, на Гаранционния фонд и на КАТ. Така компаниите вече ще знаят колко нарушения има водачът и какви са те, а на база на тази информация ще определят цената на задължителната застраховка.

Това заяви Настимир Ананиев, председател на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщенията в 43-то Народно събрание в едно интервю пред обектива на журналист от телевизията.

В момента много от санкциите се налагат на автомобила, а при „бонус малус“ тези санкции трябва изцяло да са върху водача, за да може всеки водач да има индивидуална застраховка, обвързана с натрупаните нарушения, които той е направил на пътя.

Настимир Ананиев заяви още , че с въвеждането на системата ще се вдигнат разходите за застраховка на домакинствата, тъй като в едно семейство понякога двама или трима шофират една кола. При въвеждането на системата всеки от тях трябва да има отделна собствена застраховка, ако иска да шофира.

Добре е да припомним, че чрез застраховка „Каско”, която е доброволна, се застраховат автомобили от всички марки срещу пълна загуба или частична повреда, настъпили в резултат на пожар, кражба, злоумишлени действия на трети лица, природни бедствия, пътнотранспортни произшествия и други.

Прочетете още интересни новини ТУК.

Сподели този пост

Остави коментар

Image CAPTCHA
Използвайте символи на латиница, от значение са големите и малките букви.

Наръчник с безценни съвети за банковите и бързи кредити