Продължете към съдържанието
Начало » Новини » Помощ: Банкоматът прибра картата ми! Ами сега?

Помощ: Банкоматът прибра картата ми! Ами сега?

Банкоматът прибра картата ми

Този проблем не е чак толкова сериозен, но може да ви отнеме време докато получите възможност отново да използвате картата си. Затова е добре да знаете:

Едно от най-хубавите неща на съвременното банкиране са кредитните и дебитните карти. С тях много лесно и бързо имате достъп до средства когато имате нужда от кеш, да платите на каса или онлайн. За разлика от други Европейски държави, където картите се използват главно за разплащане, при нас все още най-често картите служат за теглене на пари от банкомат. И докато тази операция изглежда максимално опростена, тя също крие риск:

Какво се случва, когато банкоматът прибере картата ви?

В Izbiram.bg нашата основна цел е да помогнем на читателите си, като представим най-добрите и изгодни финансови услуги, предлагани на родния пазар. Така ще ви спестим време, което ще прекарате в чудене и пресмятане. Izbiram.bg постоянно разглежда различните продукти и услуги на финансовите компании, като набляга на следните техни характеристики – цена, условия, удобство, бързина и качество на обслужването. Именно затова, направихме малко проучване за това какво се случва, когато картата ви бъде прибрана от банкомата, от който се опитвате да изтеглите пари.

Този проблем не е чак толкова сериозен, но може да ви отнеме време докато получите възможност отново да използвате картата си. Затова е добре да знаете:

Защо банкоматите прибират карти?

Ако картата ви бъде „глътната” от някой банкомат, то за това си има причина. Ето каква може да бъде тя:

  • При теглене на пари, след като въведете пин кода си, имате определено време, в което трябва да вземете картата си от банкомата. Ако се забавите, той автоматично я прибира;
  • Картата ви е с изтекъл срок на валидност;
  • Когато картата е повредена или размагнитена, това също може да бъде причина банкоматът да я прибере;
  • Когато въведете 3 пъти грешен пин код, картата се блокира автоматично и банкомата я прибира;
  • Когато банкоматът е в неизправност, също може да прибере картата.

И така, как да реагирате, когато се случи нещо такова и се окажете без кредитна/дебитна карта. В този случай има няколко неща, на които да обърнете внимание.

  1. Банкоматът намира ли се до клон на банка или не?
  2. Банкоматът собственост на банката към която е и картата ви ли е или не?

Прочетете повече за: Дебитната и кредитната карта – знаем ли всичко за тях

ЗАЯВИ ИЗГОДЕН КРЕДИТ ДО 10000 ЛВ. ТУК

Когато отговорите на тези въпроси, можете да предприемете действие:

  • Ако банкоматът се намира до клон на банка най-добре отидете в банката и ги помолете да ви върнат картата. Може би ще ви се наложи да представите документ за самоличност и да попълните формуляр, но ще получите картата си веднага. В случай, че откажат, картата ще бъде изпратена в клона на банката, към който е издадена.
  • Ако банкоматът не се намира до клон на банка и е собственост на банка, различна от обслужващата картата, трябва да позвъните на своята банка, за да блокират картата и на банката, обслужваща банкомата, за да ги уведомите за случващото си. В този случай ще получите картата си с известно забавяне, заради времето, което ще отнеме на банката, обслужваща банкомата, да изпрати картата към вашата банка.
  • Ако банкоматът не се намира до клон на банка и е собственост на вашата банка, просто им се обадете, за да ви обяснят кога и къде ще можете да получите картата си.

ВАЖНО: При задържането от банкомата картата се блокира автоматично. Затова, когато я получите, за да можете да я ползвате отново, трябва да уведомите банката, че искате картата да бъде разблокирана.

За да сравните бързо и лесно условията, по дебитни и кредитни карти, използвайте нашия Калкулатор.

1 коментар за “Помощ: Банкоматът прибра картата ми! Ами сега?”

  1. Татяна Георгиева

    Възмутена съм от това, което ми се случи. Банкомат на Пощенска банка така ми подаде картата, че не можеше са се хване. Беше много навътре. И след два опита да я извадя я глътна. Тези номера , които бяха посочени на банкомата въобще не отговаряха. В интернет намерих тел.номер на моята банка- Първа инвестиционна , който изобщо не отговаряше. Отидох до банката и ми казаха, че понеже банкоматът бил на друга банка не могат да ми върнат картата и трябва да си извадя нова, а телефон да не искам , защото нямало кой да ми отговори. Изтеглих пари от банката за което ми взеха такса 6 лв., а новата карта ще ми струва 20 лв. При положение, че аз нямам вина.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *